Strategia ambidexterity
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(1)
Filia nr 3
(1)
Autor
Zakrzewska-Bielawska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Kadra kierownicza
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(3032)
Powieść obyczajowa
(2949)
Powieść amerykańska
(2475)
Przyjaźń
(2132)
Rodzina
(2130)
Strategia ambidexterity
(-)
Tajemnica
(1651)
Miłość
(1510)
Relacje międzyludzkie
(1294)
Polska
(1225)
Zwierzęta
(1220)
Magia
(1167)
Śledztwo i dochodzenie
(1157)
Poezja polska
(1153)
Zabójstwo
(1062)
Literatura polska
(1038)
Rodzeństwo
(993)
Dziewczęta
(979)
II wojna światowa (1939-1945)
(936)
Uczucia
(906)
Nastolatki
(832)
Dzieci
(787)
Życie codzienne
(731)
Pamiętniki polskie
(656)
Ludzie a zwierzęta
(640)
Małżeństwo
(603)
Psy
(590)
Dziecko
(584)
Relacja romantyczna
(579)
Koty
(572)
Trudne sytuacje życiowe
(566)
Sekrety rodzinne
(556)
Uczniowie
(550)
Policjanci
(546)
Język polski
(536)
Historia
(535)
Boże Narodzenie
(526)
Książka zabawka
(508)
Osoby zaginione
(506)
Podróże
(501)
Chłopcy
(499)
Wychowanie w rodzinie
(473)
Wojsko
(462)
Pisarze polscy
(460)
Wojna 1939-1945 r.
(455)
Władcy
(428)
Wybory życiowe
(422)
Przestępczość zorganizowana
(419)
Żydzi
(413)
Powieść historyczna
(408)
Polacy za granicą
(394)
Literatura
(393)
Wakacje
(391)
Filozofia
(388)
Kultura
(387)
Matki i córki
(379)
Dziennikarze
(369)
Czarownice i czarownicy
(368)
Dziadkowie i wnuki
(366)
Poszukiwania zaginionych
(360)
Wsie
(358)
Uprowadzenie
(348)
Stworzenia fantastyczne
(335)
Powieść fantastyczna
(332)
Język angielski
(327)
Publicystyka polska
(325)
Powieść francuska
(323)
Zakochanie
(313)
Arystokracja
(312)
Gry planszowe
(310)
Politycy
(308)
Opowiadanie polskie
(304)
Zemsta
(302)
Samorealizacja
(300)
Seryjni zabójcy
(297)
Gry i zabawy umysłowe
(295)
Opowiadanie dziecięce polskie
(295)
Obyczaje i zwyczaje
(292)
Walka dobra ze złem
(287)
Powieść polska
(284)
Mężczyzna
(282)
Młodzież
(282)
Śmierć
(282)
Prywatni detektywi
(281)
Krainy i światy fikcyjne
(277)
Pomaganie
(276)
Las
(275)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(264)
Wojna
(256)
Matematyka
(255)
Ojcowie i córki
(253)
Biografie
(249)
Spisek
(249)
Odżywianie
(245)
Stosunki interpersonalne
(244)
Pisarze
(242)
Lekarze
(241)
Polityka
(240)
Samotność
(238)
Marzenia
(237)
Warszawa
(237)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Błędny numer ISBN na stronie redakcyjnej.
Bibliografia na stronach 248-273.
Książka przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej.
Autorka - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty.
Strategie przedsiębiorstw ewoluują wraz z rozwojem teorii zarządzania strategicznego i pojawiających się razem z nią nowych koncepcji, modeli i spojrzeń. Takim stosunkowo nowym podejściem do rozwoju przedsiębiorstw jest koncepcja ambidexterity, zakładająca jednoczesność działań eksploracyjnych i eksploatacyjnych, co ma zapewnić firmie sukces i względnie trwałą przewagę konkurencyjną. Pojawia się tu jednak pytanie, czy strategia oburęczna jest właściwa dla wszystkich przedsiębiorstw, a jeśli nie, to co warunkuje jej wybór. Poszukując na nie odpowiedzi, Autorka: - definiuje strategię oburęczną przez pryzmat: podstawowych wyborów strategicznych związanych z wyborem celów firmy, domeny produktowo-rynkowej, źródeł przewagi konkurencyjnej oraz podejścia do tworzenia i realizacji strategii; - identyfikuje i systematyzuje antecedencje wyboru strategii ambidexterity oraz efekty jej realizacji; - dokonuje oceny wyborów strategicznych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce z perspektywy wpływu poszczególnych antecedencji i osiąganych wyników, dostarczając tym samym wiedzy i wskazówek, w jakich okolicznościach wybór strategii ambidexterity przynosi najlepsze rezultaty. Książka wskazuje dotychczasowe ustalenia badawcze, nadal istniejące luki poznawcze oraz kierunki dalszych badań. W związku z tym jest przeznaczona dla środowisk naukowych, doktorantów i studentów zarządzania oraz szerokiego grona kadry kierowniczej, która w swych działaniach musi dokonywać trudnych wyborów strategicznych ukierunkowanych, z jednej strony, na wzrost efektywności przedsiębiorstwa, z drugiej zaś na poszukiwanie nowych ścieżek rozwoju. Liczba stron 274 Rok wydania 2018 Miejsce wydania Warszawa Wydanie I Oprawa miękka Format B5 Spis treści Wstęp 1. Ambidexterity jako koncepcja rozwoju współczesnego przedsiębiorstwa 1.1. Istota współczesnej strategii przedsiębiorstwa 1.2. Pojęcie, sposoby i poziomy ambidexterity w organizacji 1.3. Przegląd badań nad ambidexterity w zarządzaniu strategicznym 1.4. Wybory strategiczne przedsiębiorstw z perspektywy ambidexterity 1.5. Podsumowanie 2. Antecedencje wyboru strategii ambidexterity a efektywność jej realizacji 2.1. Niepewność otoczenia 2.2. Uwarunkowania wewnątrzorganizacyjne 2.2.1. Uwarunkowania zasobowe 2.2.2. Uwarunkowania strukturalne 2.2.3. Kontekst organizacyjny 2.2.4. Wielkość i wiek przedsiębiorstwa 2.3. Przywództwo strategiczne 2.4. Ambidexterity a efektywność przedsiębiorstwa 2.5. Podsumowanie 3. Metodyka badań 3.1. Cel, zakres i metoda badań empirycznych 3.1.1. Badania pilotażowe 3.1.2. Dobór próby 3.1.3. Obciążenia i ograniczenia badań empirycznych 3.2. Model badawczy i pomiar zmiennych 3.2.1. Strategia rozwoju przedsiębiorstwa z perspektywy ambi¬dexterity 3.2.2. Antecedencje wyboru strategii 3.2.3. Efekty z realizacji strategii - efektywność przedsiębior¬stwa 3.3. Miary i narzędzia analizy statystycznej 3.4. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw 3.5. Podsumowanie 4. Strategia ambidexterity w ujęciu empirycznym - wyniki badań 4.1. Strategie rozwoju badanych przedsiębiorstw 4.2. Antecedencje i efektywność realizacji strategii badanych firm 4.3. Związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy wyborem strategiiambidexterity, jej uwarunkowaniami i efektywnością 4.4. Dyskusja wyników badań i implikacje menedżerskie 4.5. Podsumowanie Zakończenie Załącznik - kwestionariusz ankiety Spis rysunków Spis tablic Bibliografia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej