Jarmuż Sławomir
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Jarmuż Sławomir
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(372)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(286)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(224)
Roberts Nora (1950- )
(223)
Fabianowska Małgorzata
(221)
Steel Danielle (1947- )
(215)
Goliński Zbigniew
(201)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(181)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(161)
Jachowicz Stanisław
(159)
Popławska Anna (1980- )
(157)
Prus Bolesław (1847-1912)
(144)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(141)
Lech Justyna
(138)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(137)
King Stephen (1947- )
(134)
Rolando Bianka
(131)
Szekspir William (1564-1616)
(131)
Rzehak Wojciech (1967- )
(130)
Fabisińska Liliana (1971- )
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(127)
Christie Agata (1891-1976)
(127)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(126)
Zimnicka Iwona (1963- )
(124)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(118)
Stanecka Zofia (1972- )
(117)
Szulc Andrzej
(116)
Głowińska Anita
(112)
Webb Holly (1976- )
(112)
Włodarczyk Barbara (1960- )
(111)
Kraśko Jan (1954- )
(110)
Oklejak Marianna (1981- )
(109)
Supeł Barbara
(109)
Masterton Graham (1946- )
(108)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Gawryluk Barbara (1957- )
(104)
Drewnowski Jacek (1974- )
(103)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(102)
Mróz Remigiusz (1987- )
(102)
Ross Tony (1938- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Lem Stanisław (1921-2006)
(101)
Napierski Stefan
(101)
Ochab Janusz (1971- )
(101)
Skowrońska Emilia
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Pawlikowska Beata (1965- )
(100)
Mazan Maciejka
(99)
Tuwim Julian (1894-1953)
(99)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(97)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(96)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(96)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(95)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(95)
Mosiewicz Maria (1971- )
(93)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Cussler Clive (1931-2020)
(89)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Rostworowski Emanuel (1923-1989)
(87)
Siewior-Kuś Alina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Williams Sophy (1965- )
(86)
Goscinny Rene (1926-1977)
(85)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(85)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(85)
Widmark Martin (1961- )
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(83)
Olejnik Donata
(83)
Skalska Katarzyna
(83)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(83)
Mortka Marcin (1976- )
(82)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(81)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Uczenie się
(2)
Kompetencje intrapersonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Motywacja
(1)
Mądrość
(1)
Nauczanie
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Czy mądrości można się nauczyć? / Sławomir Jarmuż. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - VIII, 230, [1] strona ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [221]-227. Indeks.
Cóż komu z tego, że zjadł wszystkie rozumy, jeżeli nie ma własnego. Sokrates Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Czy zatem mądrości można się nauczyć? Wszystko wskazuje na to, że można się nauczyć mądrych zachowań i to na różnych etapach życia. Mądrość nie jest wyłącznie atrybutem bardzo dojrzałego wieku. Powinna być obszarem uczenia w szkołach na każdym poziomie edukacji. Obszarem, a niekoniecznie przedmiotem, szkolne formalizowanie mądrości może bowiem skutecznie zniechęcić młodych ludzi. Powinna być także naturalnym tematem w edukacji pozaformalnej. Specjaliści różnych dziedzin w biznesie, menedżerowie, lekarze, a właściwie przedstawiciele większości zawodów mający kontakt z ludźmi (a kto go nie ma?) mogą czerpać korzyści z tego rodzaju edukacji. Aby uczyć się mądrości i edukować innych, potrzebne są wiedza o mądrości i metody pracy nad rozwijaniem tej cnoty. Z nadzieją, że treści tej książki przyczynią się do szerzenia mądrości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR : szkolenia)
Bibliogr.
Zdobywający coraz większe uznanie społeczne zawód trenera wymaga łączenia wiedzy z zakresu psychologii z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej