Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje fachowe
(11)
Poradniki i przewodniki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(12)
Filia nr 3
(4)
Oddział Dziecięcy
(4)
Autor
Gut-Orłowska Magdalena
(3)
Gut-Orłowska Magdalena. Tymon
(3)
Andruszko Robert
(2)
Chrząstowski Szymon
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bennett Shannon M. (psycholog kliniczny)
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Cerri Claudio
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Hershfield Jon
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kańciurzewska Anna
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kłos Joanna (graficzka)
(1)
Landreth Garry L. (1937- )
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mańkowska Anna (psycholog)
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Opora Robert
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Selinger Agnes
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sikorski Wiesław (psycholog)
(1)
Weisz John R. (1945- )
(1)
Łubkowska Agnieszka
(1)
Śliwowski Tomasz
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Dzieci
(10502)
Młodzież
(7584)
6-8 lat
(1907)
0-5 lat
(1572)
Dorośli
(1470)
Psychoterapeuci
(19)
14-17 lat
(1414)
9-13 lat
(1220)
Szkoły wyższe
(428)
Rodzice
(343)
18+
(224)
Szkoły podstawowe
(117)
Nauczyciele
(105)
Studenci
(61)
Szkoły średnie
(57)
Menedżerowie
(51)
Lekarze
(43)
Logopedzi
(36)
Prawnicy
(36)
Przedsiębiorcy
(33)
Poziom podstawowy
(30)
Pedagodzy
(29)
Szkoły ponadgimnazjalne
(28)
Klasa 2.
(26)
Klasa 1.
(25)
Przedszkola
(24)
Psycholodzy
(24)
A2 (poziom biegłości językowej)
(23)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(22)
Klasa 3.
(21)
Pracownicy naukowi
(20)
A1 (poziom biegłości językowej)
(19)
B2 (poziom biegłości językowej)
(19)
Urzędnicy
(19)
B1 (poziom biegłości językowej)
(18)
Kobieta
(16)
Księgowi
(15)
Radcy prawni
(15)
Gimnazja
(14)
Adwokaci
(13)
Terapeuci zajęciowi
(13)
Klasa 6.
(12)
Nauczyciele przedszkoli
(12)
Pracownicy samorządowi
(12)
Sędziowie
(12)
Terapeuci
(12)
A2 poziom biegłości językowej
(11)
Klasa 4.
(11)
Klasa 5.
(11)
B1 poziom biegłości językowej
(10)
Nauczanie początkowe
(10)
Szkoły zawodowe
(10)
Doradcy podatkowi
(9)
Fizjoterapeuci
(9)
Nauczyciele języka polskiego
(9)
Dziewczęta
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Proza
(8)
A1 poziom biegłości językowej
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Chłopcy
(7)
Cudzoziemcy
(7)
Dzieci9-13 lat
(7)
Ekonomiści
(7)
Kosmetolodzy
(7)
Nauczyciele akademiccy
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Specjaliści ds. kadr
(7)
Analitycy ekonomiczni
(6)
Aplikanci
(6)
Biegli rewidenci
(6)
Handlowcy
(6)
Klasa 8.
(6)
Pracodawcy
(6)
Specjaliści ds. marketingu
(6)
Uczniowie
(6)
Architekci
(5)
Chorzy
(5)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(5)
Klasa 7.
(5)
Lekarze rodzinni
(5)
Licea
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Niemowlęta
(5)
Pielęgniarki
(5)
Poziom niższy średniozaawansowany
(5)
Programiści
(5)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(5)
Dyrektorzy
(4)
Klasa 2
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Pediatrzy
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Położne
(4)
Prokuratorzy
(4)
Wychowawcy
(4)
Administracja publiczna
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Młodzież
(3)
Przywiązanie (psychologia)
(3)
Psychoterapia
(3)
Uczucia
(3)
Mindfulness
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Systemowa terapia rodzin
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia emocjonalne
(2)
Bajkoterapia
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Gniew
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Leczenie
(1)
Lęk
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odruchy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Piercing
(1)
Piękno
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Psychomotoryka
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Skuteczność psychoterapii
(1)
Smutek
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Strach
(1)
Tanoreksja
(1)
Tatuaż
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia schematów
(1)
Terapia transdiagnostyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Uczenie się
(1)
Uzależnieni
(1)
Więź małżeńska
(1)
Wstręt
(1)
Wstyd
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Gatunek
Poradnik
(11)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3)
Podręcznik
(3)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Edukacja i pedagogika
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 246-249.
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 613 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 229-236.
Ta książka jest zaproszeniem do wędrówki. Autor wprowadza Czytelnika w koncepcję narracyjnej terapii więzi i możliwości jej zastosowania w pracy z parą. Opis kolejnych etapów psychoterapii dr Szymon Chrząstowski wspiera zwięzłym studium pracy z parą. Obficie korzysta przy tym z tekstów kultury i dzieł sztuki, czyniąc lekturę fascynującą przygodą. Niech jednak nie zwiedzie Czytelnika lekkość tekstu. W tej przystępnej formie Autor mówi bowiem o rzeczach poważnych – o tym, jak można pomóc parom, które przeżywają kryzys w swoim związku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko schemat : praktyka systemowej terapii rodzin / Szymon Chrząstowski. - Wydanie drugie (pierwsze wydanie w WN PWN). - Warszawa : PWN, 2022. - XXV, [1], 445, [2] strony : ilustracja ; 21 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Wydanie nowe.
Bibliografia, netografia na stronach 407-[429] i bibliografie przy większości rozdziałów. Indeks.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
"Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin" to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało uzupełnione o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 11 oraz 215-221. Indeksy.
Autorka w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawodłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, dlaczego niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, lecz także zasugerowanie, jak ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.92 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tymon / Magdalena Gut-Orłowska)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Kłopoty Tymona" to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć.
Historyjki można podzielić na trzy kategorie – dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tymon / Magdalena Gut-Orłowska)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon i emocje" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz z dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
Tym razem opowiadania dotyczą przeżywania przez Tymona emocji, które mają wpływ na jego zachowanie. Przedstawiają trudne do opisania uczucia, z którymi poradzenie sobie wymaga różnych umiejętności.
Podobnie jak w poprzednich częściach czytelnik odpowiada na pytania dotyczące zrozumienia historyjki, jak i samej sytuacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tymon / Magdalena Gut-Orłowska)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz dziećmi i nastolatkami z zaburzeniami zachowania i trudnościami emocjonalnymi.
"Tymon rozumie innych" to kolejna część serii historyjek społecznych służących do pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Tym razem tytułowy bohater uczestniczy w sytuacjach, w których próbuje odczytać myśli i emocje innych osób. Nie jest to łatwa sprawa, a odpowiedź nie zawsze oczywista.
Historyjki można podzielić na dwie kategorie: kłamstwa i intencje. W pierwszej z nich znajdują się opowiadania, które przedstawiają cztery rodzaje kłamstw: aby osiągnąć cel, aby uniknąć konsekwencji, białe kłamstwa i aby postawić siebie w lepszym świetle. Tematem drugiej części historyjek są zagadnienia związane z odczytywaniem intencji innych, takie jak: nieporozumienie, żart, perswazja i ironia.
Zadaniem czytelnika jest odpowiedź na pytania dotyczące zrozumienia tekstu, jak i samej sytuacji oraz wyciągnięcie z niej wniosków. Uczeń będzie mieć również szansę, by samemu spróbować stworzyć historyjkę na podany temat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tomcio rozwiązuje problemy : trudne emocje / Anna Kańciurzewska. - Gdańsk : Harmonia, 2018. - 87, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Kreatywne Książeczki Terapeutyczne)
Bibliografia na stronach 84-86.
Publikacja adresowana do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich podopiecznych.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka. Prezentowana książeczka zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o radzeniu sobie z trudnymi emocjami, takimi jak złość, gniew, smutek czy strach, a także część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/Nb [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia zabawą / Garry L. Landreth ; tłumaczenie Robert Andruszko. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2016. - 398, [1] strona : fotografie ; 23 cm.
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Poradnik oparty na terapii schematów ; Nowe rozszerzone i uaktualnione wydanie.
Bibliografia na stronach 304-318.
Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka nie jest tylko zaleceniem dla rodziców ani sugestią co do zmiany postępowania – jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko, to absolutna konieczność. Większość rodziców robi wszystko, by okazać dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy opiekunowie popełniają błędy, powielają wzorce z własnego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak uniknąć rodzicielskich błędów i zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Właśnie tego dowiesz się z tej książki. Karen i John Louisowie napisali ją po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty „Good enough parenting” odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice, realistyczne wymagania i wzajemność oraz wspólnota i wartości nadrzędne. Autorzy wyjaśniają, że troszczenie się o te potrzeby jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju, a ich niezaspokojenie w dzieciństwie stanowi przyczynę większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach. Toksyczne i bolesne doświadczenia prowadzą do powstania negatywnych wzorców myślenia, odczuwania i zachowania, które dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerami i we własne rodzicielstwo. Nowe, rozszerzone wydanie poradnika zawiera wiele praktycznych wskazówek, ćwiczeń i podpowiedzi, jak zaspokajać podstawowe potrzeby emocjonalne dziecka i jednocześnie uniknąć przekazania mu własnych dysfunkcyjnych wzorców. Oprócz negatywnych schematów autorzy przedstawiają także najnowsze wnioski z badań na temat kształtowania się schematów pozytywnych, które wspierają proces wychowawczy. To książka dla ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepienia dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.92 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka czytania / Agnieszka Łubkowska ; narysowała Joanna Kłos. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2019. - 202, [6] stron : ilustracje kolorowe ; 21x23 cm.
Dla rodziców, nauczycieli, terapeutów.
Nauka czytania jeszcze nigdy nie była tak prosta! „Nauka czytania” jest przeznaczona dla dzieci, które zaczynają naukę czytania, i dla tych, które już ją zaczęły, ale mają trudności w opanowaniu tej umiejętności. Wyraźna czcionka i duże odstępy między linijkami ułatwiają czytanie, a atrakcyjne teksty, pełne ciekawostek o naturze, zwierzętach i zjawiskach na Ziemi, podtrzymują zainteresowanie dziecka. Specjalna konstrukcja i forma książki pomagają się skupić dziecku na konkretnym zagadnieniu. Całość jest podzielona na 3 części: naukę liter, naukę sylab i czytanie całych słów, od najprostszych po bardziej złożone. Dodatkowo każda z nich zawiera zadania pomagające kształtować słuch fonemowy dziecka. Książka zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Przez ostatnie kilkadziesiąt lat kanon piękna wciąż ulegał zmianom. Żyjemy w kulturze, która stawia nas przed dylematem, czy piękno jest osobiste czy też uniwersalne? Wygląd jest częścią człowieka i każdy, kreując siebie, stara się w jakimś stopniu dostosować do obecnych kanonów piękna, często decydując się na konkretne, trwałe modyfikacje ciała. Dążenie do piękna w ten sposób z czasem może przynieść odwrotne do pożądanych skutki. To, co miało ozdabiać, wyrażać, zachwycać budzi przerażenie. To, co miało służyć zdrowiu, wzmacniać – szkodzi. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań związanych z modyfikacją ciała. Wśród zagadnień znalazły się m.in.: - operacje plastyczne, które niejednokrotnie nazywane są chirurgią spełniania pragnień. Istnieje jednak spora grupa osób, która nigdy nie będzie zadowolona z osiągniętego rezultatu. Chcąc stale zmieniać swój wygląd, wpadają w pułapkę uzależnienia; - tatuowanie ciała i piercing – czy jest to sposób na wyrażanie siebie, poszukiwanie nowych doświadczeń czy po prostu moda?; - tanoreksja, czyli opalanie, które staje się nałogiem. Mimo ostrzeżeń zdrowotnych, wiele osób nadal chętnie odwiedza „gabinety światło- terapii”; - ortoreksja i bigoreksja, opisujące tematy zdrowego odżywiania i dbałości o sylwetkę, które zaczynają szkodzić. Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych. Przywołane wypowiedzi osób dzielących się swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a także rodzicom lepiej zrozumieć dane zachowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja terapeutyczna : relacja pozasłowna / Wiesław Sikorski. - Kraków : Impuls, 2013. - 324 stron : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Bibliogr. s. 309-321.
W książce opisano wpływ komunikacji i zachowań niewerbalnych na skuteczność terapii. W poszczególnych rozdziałach scharakteryzowano: istotę pozasłownej komunikacji terapeutycznej; znaczenie ekspresji mimicznej (języka twarzy) dla przebiegu terapii; walory kontaktu wzrokowego w interakcji terapeuta-pacjent; komunikację kinezyczną (sposoby gestykulacji), dotykową, proksemiczną (przestrzenną) i paralingwistyczną (głosową) w kontakcie terapeutycznym; zasady obserwacji zachowań niewerbalnych pacjenta; komunikację niespójną w teorii i praktyce terapeutycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy rozdziałach. Indeksy.
Dla psychologów zajmujących się dziećmi oraz młodzieżą, psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin, badaczy i studentów.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.92 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej