Żabicka Monika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Gry i zabawki
(9)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(2)
Oddział Dziecięcy
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Żabicka Monika
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(374)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(286)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Roberts Nora (1950- )
(224)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(224)
Fabianowska Małgorzata
(221)
Steel Danielle (1947- )
(215)
Goliński Zbigniew
(201)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(196)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(181)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(161)
Jachowicz Stanisław
(159)
Popławska Anna (1980- )
(157)
Prus Bolesław (1847-1912)
(144)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(141)
Lech Justyna
(138)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(137)
King Stephen (1947- )
(134)
Rolando Bianka
(131)
Szekspir William (1564-1616)
(131)
Rzehak Wojciech (1967- )
(130)
Fabisińska Liliana (1971- )
(129)
Mickiewicz Adam
(129)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(127)
Christie Agata (1891-1976)
(127)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(126)
Zimnicka Iwona (1963- )
(124)
Głowińska Anita
(120)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(118)
Stanecka Zofia (1972- )
(117)
Szulc Andrzej
(117)
Webb Holly (1976- )
(112)
Supeł Barbara
(111)
Włodarczyk Barbara (1960- )
(111)
Kraśko Jan (1954- )
(110)
Masterton Graham (1946- )
(109)
Oklejak Marianna (1981- )
(109)
Gawryluk Barbara (1957- )
(105)
Królicki Zbigniew A. (1954- )
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Drewnowski Jacek (1974- )
(103)
Skowrońska Emilia
(103)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(102)
Mróz Remigiusz (1987- )
(102)
Ross Tony (1938- )
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Lem Stanisław (1921-2006)
(101)
Mazan Maciejka
(101)
Napierski Stefan
(101)
Ochab Janusz (1971- )
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Pawlikowska Beata (1965- )
(100)
Tuwim Julian (1894-1953)
(100)
Górecka Barbara (tłumaczka)
(97)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(97)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(96)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(95)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(95)
Mosiewicz Maria (1971- )
(95)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Cussler Clive (1931-2020)
(89)
Siewior-Kuś Alina
(88)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(87)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Rostworowski Emanuel (1923-1989)
(87)
Asnyk Adam
(86)
Widmark Martin (1961- )
(86)
Williams Sophy (1965- )
(86)
Goscinny Rene (1926-1977)
(85)
Gosztyła Krzysztof (1956- )
(85)
Kolberg Oskar (1814-1890). Dzieła wszystkie
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(83)
Olejnik Donata
(83)
Skalska Katarzyna
(83)
Stelmaszyk Agnieszka (1976- )
(83)
Mortka Marcin (1976- )
(82)
Delahaye Gilbert (1923-1997)
(81)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Młodzież
(9)
Dorośli
(6)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(1)
Temat
Gry planszowe
(9)
Gry i zabawy umysłowe
(6)
Budownictwo
(1)
Gildie
(1)
Kamienie szlachetne
(1)
Kupcy
(1)
Las
(1)
Miasta
(1)
Potwór Frankensteina (postać fikcyjna)
(1)
Przemyszław Ogonek (postać fikcyjna)
(1)
Renesans
(1)
Superbohaterowie
(1)
Wiktor Frankenstein (postać fikcyjna)
(1)
Zwierzęta leśne
(1)
Temat: miejsce
Everdell (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Gry i zabawy umysłowe
(4)
Plansze do gry
(4)
Fantasy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(7)
9 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Marvel / autor gry Marc André ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © 2021. - 1 gra (39 znaczników Kamieni Niesończoności, 90 kart, 5 znaczników T.A.R.C.Z.Y., 4 płytki miejsc, płytka Rękawicy Nieskończoności, płytka Avengers) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x28x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
Stań na czele drużyny bohaterów i złoczyńców z uniwersum Marvela i znajdź rozsiane po różnych zakątkach wszechświata Kamienie Nieskończoności. Użyj ich mocy, aby powiększyć swoją drużynę, zdobyć punkty nieskończoności i przejąć kontrolę nad kluczowymi miejscami. A gdy będziesz gotowy, sięgnij po Rękawicę Nieskończoności i powstrzymaj Thanosa raz na zawsze.
"Splendor Marvel" to nowa wersja popularnej gry familijnej i ekonomicznej osadzona w znanym z komiksów i filmów uniwersum Marvela. Aby wygrać, uczestnicy będą musieli uważnie dobierać znaczniki, które pozwolą im na rekrutowanie kolejnych postaci do drużyny. Te z kolei pozwolą na pozyskiwanie kolejnych, jeszcze potężniejszych bohaterów oraz przejmowanie kontroli nad miejscami. Kto pierwszy zbierze odpowiednią kombinację bohaterów i punktów, wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / autor Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © 2021. - 1 gra (40 znaczników, 90 kart rozwoju, 10 płytek arystokratów) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
To jest GRA PODSTAWOWA w serii "Splendor".
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Gra Roku 2015
Stań na czele gildii kupieckiej i podejmuj strategiczne decyzje dotyczące inwestycji w nowe kopalnie, wysyłania statków do nowego świata oraz zatrudniania cenionych rzemieślników.
Zbuduj ekonomiczne imperium i gość w swoich progach możnych patronów dysponujących nieprzebranymi wpływami i środkami, aby zyskać chwałę i prestiż.
Zostań jednym z największych handlarzy kamieniami szlachetnymi epoki renesansu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Abominacja : dziedzictwo Frankensteina / projekt gry Dan Blanchett ; ilustacje Palamarchuk Mikhail, Tony Sart ; projekt graficzny David Richards ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (1 plansza Paryża, 1 plansza wydarzeń, 4 plansze laboratoriów, 8 kości wstrząsów elektrycznych, 4 karty anatomii, 40 dużych kart, 100 małych kart, 29 pionków, 243 znaczniki, 98 żetonów, 4 karty pomocy, 12 zestawów łączników) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Plaid Hat Games - wydawca oryginału.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 60-120 min.
Wiek graczy: 16+.
Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci! Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan - sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy.
Gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności. Na czym to polega? Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu pracowników i mądremu zarządzaniu zasobami w postaci elementów rozkładających się ciał, będziecie starali się osiągnąć jak najszybszy postęp w badaniach. Zatrudniając mniej lub bardziej renomowanych pracowników będziecie musieli zbierać materiał z okolicznych cmentarzy i kostnic, a także przeprowadzać ważne badania w Akademii Nauk oraz we własnym laboratorium. Monstrum będzie składać Wam niespodziewane wizyty - ci, którzy pracują sprawnie, otrzymają nagrodę, jednak pozostający w tyle powinni mieć się na baczności. Gra kończy się, gdy któremuś z uczestników uda się ożywić swoje dzieło, lub gdy kapitan zabije monstrum. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Szeryf z Nottingham / opracowanie Sergio Halaban i André Zatz ; zasady gry William Niebling ; opracowanie graficzne Chris Henson ; tłumaczenie na język polski Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2016. - 1 gra (216 kart towarów, 5 toreb kupieckich, 5 straganów, 110 monet, 1 znacznik Szeryfa) : karton, tektura, welur, kolor ; w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja (14 stron : ilustracje kolorowe ; 24x24 cm).
2015 r. - nominacja Origins Awards Best Board Game, 2014 r. - nominacja Golden Geek Board Game of the Year, 2014 r. - nominacja Golden Geek Best Party Board Game, 2014 r. - nominacja Golden Geek Best Family Board Game, 2014 r. - nominacja Golden Geek Best Card Game
W grze "Szeryf z Nottingham" wcielasz się w rolę kupca starającego się dowieźć swoje towary na miejski targ. W tym celu musisz przekonać Szeryfa, aby Cię wpuścił – i to za wszelką cenę! Gracze po kolei odgrywają rolę Szeryfa i decydują o tym, które torby kupieckie przeszukać, a które przepuścić bez inspekcji. Zwycięzcą zostaje kupiec, który na koniec gry będzie dysponował największą liczbą punktów, zebraną dzięki zgromadzonym pieniądzom i towarom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Res Arcana / projekt gry i zasady Tom Lehmann ; okładka i ilustracje na kartach Julien Delval ; projekt graficzny Cyrille Daujean ; tłumaczenie Monika Żabicka. - [Edycja polska]. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (40 kart artefaktów, 10 kart magów, 10 kart monumentów, 150 drewnianych znaczników esencji, 5 płytek enklaw mocy - dwustronnych, 8 magicznych przedmiotów, znacznik pierwszego gracza, 12 żetonów esencji "5x", 4 karty pomocy + płytka podsumowania) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 25x25x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 24x24 cm).
Sand Castle Games - wydawca oryginału.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30-60 min.
Wiek graczy: 12+.
"Res Arcana" to gra karciana w klimacie fantasy, w której uczestnicy wcielają się w najpotężniejszych magów. Podczas rozgrywki będziemy starali się doprowadzić do perfekcji swoje specyficzne umiejętności w taki sposób, by osiągnąć konkretny cel. Kluczem do zwycięstwa jest umiejętne zagrywanie kart, których połączone umiejętności będą wpływały na siebie wzajemnie, pozwalając nam na coraz to ważniejsze inwestycje, które zapewnią nam eksplorację kolejnych poziomów magicznej wiedzy i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Koncept / autorzy Alain Rivollet, Gaëtan Beaujannot ; ilustracje Eric Azagury i Cederic Chevalier ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [2014]. - 1 gra (1 plansza, 110 kart, 2 pomoce gracza, 1 miseczka, 39 żetonów punktów zwycięstwa, 47 plastikowych pionków) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 27x27x6 cm + instrukcja "Koncept w skrócie" (4 strony : ilustracje kolorowe ; 24x24 cm).
Ponad 10 nagród na całym świecie.
Liczba graczy: 4-12.
Czas rozgrywki: 40 min.
Wiek graczy: 10+.
2015 - nominacja Gouden Ludo, 2014 - nominacja Tric Trac, 2014 - nominacja Spiel des Jahres, 2014 - rekomendacja Spiel der Spiele Hit mit Freunden, 2014 - zwycięzca Lys Grand Public, 2014 - finalista Juego del Año, 2014 - zwycięzca Hra roku, 2014 - nominacja Golden Geek Best Party Board Game, 2014 - zwycięzca As d'Or - Jeu de l'Année, 2013 - nominacja Meeples' Choice, 2013 - nominacja Golden Geek Best Party Board Game
W grze "Koncept" waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Ale... pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma tylko planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : obraz jest wart tysiąca słów / autor Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marie Cardouat ; projekt Régis Bonnessée ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [2014]. - 1 gra (1 plansza z torem punktacji, 84 karty, 36 żetonów do głosowania w 6 kolorach, 6 drewnianych króliczków) : karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja (1 karta : ilustracje kolorowe ; 26x26 cm).
Liczba graczy: 3-6.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 8+.
Gra została nominowana przez Kapitułę Konkursu do nagrody Gra Roku 2010, jako jedna z najlepszych gier wydanych w Polsce w roku 2009
Gra otrzymała w 2009 roku nagrodę Golden Ace, French Game of the Year
Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Everdell / projekt gry James A. Wilson ; ilustracje Andrew Bosley ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra (1 plansza do gry, 128 kart stworzeń i budowli, 30 jagód, 30 gałązek, 25 bryłek żywicy, 20 kamyków, 24 robotników, wieczne drzewo, 4 żetony wydarzeń podstawowych, 11 kart lasu, 16 kart wydarzeń specjalnych, 30 żetonów punktów, 20 żetonów użycia, 8-ścienna kość) : karton, tektura, drewno, plastik, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja gry (23, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 24 cm), instrukcja złożenia Wiecznego Drzewa (1 karta : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Liczba graczy: 1-4.
Czas rozgrywki: 40-80 min.
Wiek graczy: 14+.
W uroczej dolinie Everdell, pod koronami wysokich drzew, śród wijących się strumieni i omszałych jarów różne gatunki stworzeń rozwijają leśną cywilizację.
Odkąd Przemyszław Ogonek, słynny poszukiwacz przygód, odkrył ten zakątek dawno, dawno temu, jego mieszkańcy cieszą się wszelką pomyślnością w cieniu rozłożystych konarów Wiecznego Drzewa. Miesiące od Skutolodu do Dzwonobijca upływają nieprzerwanie, ale w końcu nadszedł czas, by zasiedlić nowe terytoria i założyć nowe miasta.
W grze wcielasz się w przywódcę grupy stworzeń, którym powierzono to zadanie. Trzeba wznieść budynki, utworzyć nową społeczność, zorganizować różne wydarzenia - oj, to będzie pracowity rok! Czy to w Twoim mieście słońce zaświeci najjaśniej, nim wzejdzie zimowy księżyc?
Daj się oczarować cudownemu światu doliny Everdell. Gdy do niego wejdziesz, nigdy nie będziesz chciał go opuścić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Unlock! : wielka ucieczka / scenariusz Cyril Demaegd, Alice Carroll, Thomas Cauët ; ilustracje Pierre Santamaria, Legruth, Florian de Gesincourt ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, [2018]. - 1 gra (3 talie scenariuszy po 60 kart każda, 10 kart scenariusza treningowego) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 60 min.
Wiek graczy: 10+.
Zawiera: Formuła ; Mysz i kiełbasa ; Wyspa doktora Groose'a.
"Unlock!" to kooperacyjna gra karciana, inspirowana zabawami typu Escape Room. Używając prostej mechaniki, możecie przeszukiwać pomieszczenia, łączyć ze sobą przedmioty i rozwiązywać zagadki. "Unlock! Wielka Ucieczka" zawiera trzy osobne przygody, gotowe do rozegrania: Formuła, Mysz i kiełbasa oraz Wyspa doktora Groose'a.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej