Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(297)
Forma i typ
Gry i zabawki
(221)
Książki
(79)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Proza
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(11)
Komiksy i książki obrazkowe
(2)
Poezja
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(289)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(3)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(67)
Czytelnia
(1)
Filia nr 3
(38)
Oddział Dziecięcy
(210)
Autor
Patzke Anne
(10)
Quilliams Chris
(10)
Wrede Klaus-Jurgen (1963- )
(9)
Wrede Klaus-Jurgen (1963- ). Carcassonne
(9)
Szewerniak Michał
(7)
Cathala Bruno
(6)
Larek Tomek
(6)
Żabicka Monika
(6)
Derkacz Zbyszek
(5)
Galuchowska Natalia
(5)
Knizia Reiner (1957- )
(5)
Protasewicz Ewelina
(5)
Żenczykowski Jarosław
(5)
Baranowski Marek
(4)
Bardos Adam
(4)
Bardos Krystyna
(4)
Galuchowska Natalia. 101
(4)
Miśkiewicz Magdalena
(4)
Mleczko Andrzej (1949- )
(4)
Protasewicz Ewelina. 101
(4)
Sobieraj Alicja
(4)
Zeimet Jacques
(4)
Barbaud Jean
(3)
Barille Albert
(3)
Blanchot Denis
(3)
Bontempi Alberto
(3)
Chiacchiera Martino
(3)
Cottereau Jacques
(3)
Feliks Janusz
(3)
Herman Michał
(3)
Jeleńska Emilia
(3)
Kramer Wolfgang
(3)
Loroch Paweł
(3)
Loroch Paweł. Gierki małżeńskie
(3)
Miłuński Filip
(3)
Mleczko Andrzej (1949- ). Gierki małżeńskie
(3)
Piechaczek Łukasz
(3)
Sorrentino Silvano
(3)
Szyma Rafał (1981- )
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Trzewiczek Ignacy
(3)
Andersen Martin Nedergaard
(2)
Azagury Eric
(2)
Bielski Mateusz
(2)
Bigwood John
(2)
Bigwood John. Sherlock Wąs
(2)
Bukowski Adam
(2)
Castelbajac Vainui de
(2)
Cebulak Piotr
(2)
Coimbra Miguel
(2)
Cywińska Anna
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Delval Julien
(2)
Franz Klemens
(2)
Gawryluk Barbara (1957- )
(2)
Grajkowski Wojciech
(2)
Helmigh Suzanne
(2)
Jeleński Szczepan (1881-1949)
(2)
Jędruszek Tomasz
(2)
Kanaani Atha
(2)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(2)
Kleniewska-Kowaliszyn Krystyna (1928-1995)
(2)
Kobbert Max J
(2)
Kobbert Max J. Labyrinth
(2)
Komisarski David
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Korzeniewski Przemysław
(2)
Kwasek Antonina
(2)
Lanvin Matthieu
(2)
Liukas Linda (1986- )
(2)
Luciani Simone
(2)
Madaj Karol
(2)
Maliszewski Piotr
(2)
Markowski Andrzej (1948- )
(2)
Marx Jonny
(2)
Marx Jonny. Sherlock Wąs
(2)
Matthaus Doris
(2)
McIver Adam P
(2)
Minor Marcin
(2)
Moon Alan R
(2)
Murmak Filip
(2)
Nevskiy Oleksandr
(2)
Niedźwiedź Jakub
(2)
Piasecka Wioletta (1970- )
(2)
Piasecka Wioletta (1970- ). Zagadki piłkarskie
(2)
Poklewska-Koziełło Ewa (1967- )
(2)
Roudy Ludovic
(2)
Rzepniewska Magdalena
(2)
Sautter Bruno
(2)
SilveiraGabriela
(2)
Skowron Martyna
(2)
Sobich-Kamińska Anna
(2)
Sobolewska Agnieszka
(2)
Springer WiL
(2)
Stewart Ian (1945- )
(2)
Strzelecki Adam
(2)
Teubner Marco
(2)
Usenko Natalia (1969- )
(2)
Vogt Rolf
(2)
Vuachex Tom
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(252)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(206)
1901-2000
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(296)
Język
polski
(274)
nieznany (xxx)
(21)
Odbiorca
Dzieci
(180)
Młodzież
(173)
Dorośli
(102)
6-8 lat
(13)
9-13 lat
(8)
0-5 lat
(4)
Rodzice
(3)
18+
(2)
14-17 lat
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(24)
Literatura niemiecka
(11)
Literatura francuska
(8)
Literatura włoska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura szwedzka
(3)
Literatura angielska
(2)
Literatura fińska
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Kobieta
(3026)
Powieść obyczajowa
(2957)
Powieść amerykańska
(2484)
Przyjaźń
(2125)
Rodzina
(2124)
Gry i zabawy umysłowe
(297)
Tajemnica
(1643)
Miłość
(1510)
Relacje międzyludzkie
(1292)
Polska
(1226)
Zwierzęta
(1215)
Magia
(1157)
Poezja polska
(1154)
Śledztwo i dochodzenie
(1152)
Zabójstwo
(1063)
Literatura polska
(1038)
Rodzeństwo
(987)
Dziewczęta
(968)
II wojna światowa (1939-1945)
(932)
Uczucia
(905)
Nastolatki
(831)
Dzieci
(784)
Życie codzienne
(731)
Pamiętniki polskie
(657)
Ludzie a zwierzęta
(624)
Małżeństwo
(603)
Dziecko
(586)
Psy
(585)
Relacja romantyczna
(580)
Koty
(567)
Trudne sytuacje życiowe
(564)
Sekrety rodzinne
(554)
Uczniowie
(551)
Policjanci
(546)
Historia
(535)
Język polski
(534)
Boże Narodzenie
(526)
Osoby zaginione
(506)
Książka zabawka
(501)
Podróże
(496)
Chłopcy
(495)
Wychowanie w rodzinie
(474)
Wojsko
(462)
Pisarze polscy
(460)
Wojna 1939-1945 r.
(456)
Władcy
(427)
Wybory życiowe
(420)
Przestępczość zorganizowana
(419)
Żydzi
(414)
Powieść historyczna
(408)
Literatura
(393)
Polacy za granicą
(393)
Wakacje
(389)
Filozofia
(388)
Kultura
(386)
Matki i córki
(377)
Dziennikarze
(369)
Czarownice i czarownicy
(366)
Dziadkowie i wnuki
(365)
Poszukiwania zaginionych
(358)
Wsie
(357)
Uprowadzenie
(347)
Powieść fantastyczna
(333)
Stworzenia fantastyczne
(333)
Język angielski
(327)
Publicystyka polska
(325)
Powieść francuska
(323)
Arystokracja
(312)
Zakochanie
(312)
Gry planszowe
(310)
Politycy
(308)
Opowiadanie polskie
(304)
Samorealizacja
(300)
Zemsta
(300)
Seryjni zabójcy
(297)
Opowiadanie dziecięce polskie
(295)
Obyczaje i zwyczaje
(292)
Powieść polska
(284)
Mężczyzna
(282)
Młodzież
(282)
Śmierć
(282)
Prywatni detektywi
(281)
Walka dobra ze złem
(278)
Krainy i światy fikcyjne
(276)
Las
(272)
Pomaganie
(272)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(264)
Matematyka
(255)
Wojna
(254)
Ojcowie i córki
(251)
Biografie
(249)
Spisek
(248)
Odżywianie
(245)
Stosunki interpersonalne
(245)
Lekarze
(242)
Pisarze
(242)
Polityka
(239)
Samotność
(238)
Warszawa
(237)
Marzenia
(236)
Temat: dzieło
Harry Potter
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Carcassonne (Francja)
(8)
Polska
(3)
Szwecja
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Bliski Wschód
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Plansze do gry
(129)
Gry i zabawy umysłowe
(13)
Publikacja bogato ilustrowana
(11)
Opracowanie
(10)
Publikacje dla dzieci
(9)
Opowiadania i nowele
(8)
Wydawnictwa dla dzieci
(7)
Zagadki
(7)
Wydawnictwa popularne
(6)
Książka obrazkowa (picturebook)
(3)
Poradnik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Powieść przygodowa
(2)
Wiersze
(2)
Fantastyka
(1)
Komiks przygodowy
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Opowiadanie dziecięce
(1)
Opowiadanie dziecięce fińskie
(1)
Opowiadanie dziecięce kanadyjskie
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Powieść kryminalna dla młodzieży
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(214)
Edukacja i pedagogika
(6)
Matematyka
(4)
Ochrona środowiska
(3)
Fizyka i astronomia
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauka o Ziemi
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rozwój osobisty
(1)
297 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Kaleidos junior / gra autorstwa Spartaco Albertarelliego ; zilustrowana przez Elenę Prette oraz Valentinę Mendicino. - Gdańsk : Rebel, [2016]. - 1 gra (16 ilustrowanych tablic, 1 klepsydra, około 80 znaczników w 4 różnych kolorach, 1 koło) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 31x26x8 cm + instrukcja (36 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Liczba graczy: 2-12.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 4+.
Zasady "Kaleidos Junior" zostały przygotowane w taki sposób, by podczas jednej rozgrywki udział mogli brać dorośli jak i dzieci w dowolnym wieku. Dla wszystkich gra będzie stanowiła wyzwanie i wcale nie tak łatwo będzie im wygrać!
Gracze mogą grać w zespołach lub indywidualnie. Każdy zespół wykorzystuje własny zestaw rysunków (zestawy są takie same dla każdego), a celem jest znalezienie jak największej liczby przedmiotów spełniających dany warunek! Za pomocą specjalnego koła losujecie, czego będziecie w tej rundzie szukać. Może to być na przykład coś wydzielającego zapach! Albo zrobionego z drewna! A może coś co się rusza... Albo coś na literę B! Czasu macie tyle, ile zajmuje przesypanie się piasku w klepsydrze. Następnie wszyscy omawiają wybory innych graczy i muszą dobrze uzasadnić swój wybór, jeśli chcą dostać swoje punkty zwycięstwa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Jedzie pociąg z daleka / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2017. - 1 gra (4 ramki ze stacjami, 60 kafelków torów, 2 plansze punktacji, 4 małe żetony, 16 dużych żetonów, 16 lokomotyw, 1 Karta Megamocy, 1 płócienny woreczek) : karton, drewno, płótno, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm). ;
Liczba graczy; 1-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 7-107.
Za pomocą kafelków budujesz sieć torów, po której jeżdżą twoje lokomotywy. Każda z nich musi dotrzeć do innego miasta. Im szybciej tam dotrze, tym więcej punktów zdobędziesz. Obserwuj lokomotywy innych graczy i pilnuj, aby nie dojechały do stacji przed tobą!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Domek na drzewie / autor Scott Almes ; ilustracje Tomek Larek, Adam P. McIver. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2018. - 1 gra (72 karty pokoi, 4 karty startowe, 4 karty zmiany punktacji, 4 dodatkowe karty zmiany punktacji, 6 kart kolorów, 6 kart tajnych zadań, 4 karty budek dla ptaków, tor punktów, 8 znaczników graczy - po 2 w czterech kolorach) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 14x14x5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 12x12 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 8-108 lat.
Najlepsza Gra Rodzinna (nominacja Golden Geek, USA, 2015), Najlepsza Gra Karciana (nominacja Golden Geek, USA, 2015)
Zbuduj wymarzony i niepowtarzalny domek na drzewie! Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych, zaskakujących pomieszczeń! Wybierasz jedną z nich i umieszczasz na swoim drzewie. W ten sposób rozbudowujesz swój domek. Wybudowany pokój, musi przylegać krawędzią do pokoju w takim samym kolorze (np. czerwony pokój musi sąsiadować z wcześniej wybudowanym czerwonym pokojem). Musisz jednak uważać, żeby podczas budowy, drzewo nie przechyliło się na którąś ze stron! Po wybudowaniu pokoju z jednej strony drzewa, następny pokój będziesz musiał zbudować w jego drugiej części. Budowa będzie trwała 3 rundy, po których wyłoniony zostanie zwycięzca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gdybyś był... : zadziorna gra planszowa / autor gry Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczno : Alexander, [2017]. - 1 gra (1 plansza, 8 pionków, 165 dwustronnych kart z pytaniami, 40 kart odpowiedzi, 24 żetony do obstawiania, tarcza losująca ze strzałką) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ;21 cm).
Liczba graczy: 3-8.
Wiek graczy: 12+.
Przezabawna, lekka rozrywka pozwalająca na sprawdzenie, na ile znamy samych siebie oraz na ile nasze wyobrażenia o nas pokrywają się z tym co sądzą o nas inni. W rozgrywce nie potrzebujemy szczęścia ani specjalistycznej wiedzy. Musimy tylko ujawnić swój światopogląd. Uczestnicy zdobywają punkty typując trafnie kim lub czym byliby współgracze w alternatywnym świecie. Co zadecyduje o naszej odpowiedzi? Skojarzenie z czyimś wyglądem, osobowością czy zainteresowaniami? W grze znajdziemy 330 haseł oraz 1650 przezabawnych, czasem kontrowersyjnych odpowiedzi. Przemyślana mechanika gry oraz lekka doza hazardu, wynikająca z obstawiania siły swoich odpowiedzi, sprawia, że rozgrywka jest niezwykle emocjonująca. Gra zdobyła uznanie planszówkowych pasjonatów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zgrana para / autor gry Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczno k/Gdyni : Alexander, [2019]. - 1 gra (1 plansza, 96 kart obstawiania, 124 karty obrazków, 120 pchełek, klepsydra) : karon, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 25x26x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Wielkie umysły myślą podobnie! Pokażcie innym, że znacie się najlepiej.
Liczba graczy: 2-8.
Wiek graczy: 8+.
Sprawdźcie jak bardzo jesteście zgrani. Szybka rozgrywka dla par, w której wykładamy na stół obrazki. Każda osoba w parze musi wybrać z tali obstawiania przymiotnik. Ten przymiotnik w zależności od rundy musi najbardziej lub najmniej pasować do danego obrazka. Wygrywa ta para, która najczęściej będzie wykładać identyczne przymiotniki i okaże się najbardziej zgrana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sagranda / autorzy Daryl Andrews i Adrian Adamescu ; ilustracje Peter Wocken ; tłumaczenie Jakub Meller, Michał Herman. - Edycja polska. - Warszawa : FoxGames : Foksal, cpyright 2018. - 1 gra (90 kostek do gry, 4 ramki witrażu, 12 kart wzoru witrażu, 12 kart narzędzi, 15 kart celów, worek na kostki, tor rund, 4 znaczniki gracza, 24 znaczniki uznania) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 30x23x8 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Liczba graczy: 1-4.
Czas rozgrywki: 30-45 min.
Wiek graczy: 13+.
Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu, w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Części Twojego dzieła, przedstawione są za pomocą kostek - liczba ich oczek, symbolizuje odcień danego koloru (im więcej oczek, tym ciemniejszy odcień). W każdej rundzie, gracze rozgrywają swoje ruchy, wybierając kostki z puli i umieszczając je w swoim witrażu. Gracze muszą stosować się do wymogów w zakresie koloru i odcienia, które zawarto na kartach wzoru oraz nie mogą umieszczać kostek tego samego koloru lub tej samej wartości obok siebie. Po dziesięciu rundach podlicza się punkty zwycięstwa, uwzględniając cele grupowe oraz indywidualne. Wygrywa artysta z najwyższą liczbą punktów zwycięstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Wiek: 6+.
Zabawy, które sprawią, że twoje dziecko oszaleje na punkcie przyrody! Jak zbudować karmnik dla ptaków? Jak tropić dzikie zwierzęta? Jak skonstruować zegar słoneczny? Odpowiedzi znajdziesz w tej praktycznej książce przyrodniczej wypełnionej zajęciami edukacyjnymi na świeżym powietrzu. Oto 50 projektów przyrodniczych, które pobudzą ciekawość i kreatywność pozwalając dziecku obserwować zwierzęta, rośliny, a nawet nocne niebo. Zajęcia dostosowane są do okazji, bez względu na to, czy jesteście na spacerze czy patrzycie przez okno w domu. Ćwiczenia zostały zaprojektowane z myślą o różnych porach roku, miejscach i przedziałach wiekowych. Zachęć dziecko do odkrywania wspaniałego świata na świeżym powietrzu i pokaz, jak doświadczać wszystkiego, co ma do zaoferowania natura!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 502/504 Dz [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Książka
W koszyku
Opowiadania i zagadki / Brenda Apsley ; tł. z ang. Katarzyna Precigs. - Wyd. 2. - Warszawa : Egmont Polska, 2008. - 63, [1] s. : il. kolor. ; 28 cm.
(Bracia Koala)
Opis wg okł.
Na podstawie serialu telewizyjnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Nb (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ciemna dolina / Thomas Arnold. - Wydanie I. - Czerwionka-Leszczyny : Vectra, 2021. - 477 stron ; 21 cm.
Nazwa autora: Arnold R. Płaczek
W krótkich odstępach czasu znikają cztery osoby. Niedługo po tym ich ciała zostają odnalezione w niezamieszkałym domu. Co dziwne, chwilę po wkroczeniu do niego policji, funkcjonariusze zauważają w lesie przyglądającego się im człowieka w zakrwawionym ubraniu. Zatrzymany mężczyzna każe do siebie mówić imieniem jednego z aniołów. Po osadzeniu w areszcie rezygnuje z obrońcy, a jedyna rzecz, o jaką prosi, to gra – chce jakoś zabić czas. Czas, którego Jade Reflin i jej partner nie mają, gdyż każda upływająca godzina oddala ich od znalezienia wyjścia z ciemnej doliny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 82-1/-9 [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82-1/-9 [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Książki aktywnościowe / Pierdomenico Baccalario i Federico Taddia)
Marzysz o wielkich odkryciach i fantastycznych przygodach, ale nie wiesz, jak zacząć? Pomoże ci ten niezwykły przewodnik w formie notesu z gumką, w którym znajdziesz aż 50 misji do wykonania przed ukończeniem 13 lat.
Myślisz, że potrafisz zbudować domek na drzewie? Zrobić gigantyczną bańkę mydlaną? A czy uda ci się nakarmić siedem różnych gatunków zwierząt? Przyznawaj sobie punkty za odwagę i kreatywność, zapisuj wszystkie zadania i koniecznie zaproś przyjaciół do zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 796/799 Dz (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ranczo party / aut. gry Sylvie Barc ; tł. [z ang.] Aleksandra Zegarowska. - Kraków : Fabryka Kart Trefl, cop. 2014. - 1 pudełko ; 10x10x4 cm + instrukcja.
(Trefl Joker Line)
Zawartość pudełka: 49 kart (7 kompletów po 7 kart zwierząt gospodarskich, każda karta opisana wartością od 1 do 7), 40 żetonów zwycięstwa, instrukcja.
Liczba graczy: 2-4.
Czas jednej rozgrywki: ok. 10 minut.
Wiek graczy: od 8 lat.
Ranczo Party to pełna humoru taktyczna układanka, która uczy planowania i pobudza logiczne myślenie, a przy tym wciąga, jak dobry film akcji. Zadaniem graczy jest kompletowanie wierszy i kolumn kart, przedstawiających zwierzęta gospodarskie udające się na huczne przyjęcie. Zbierają oni w ten sposób cenne punkty zwycięstwa, ale muszą przy tym uważać, by planując własne zagrywki, nie ułatwić zadania przeciwnikom. A kluczem do sukcesu jest… czerwony balonik.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dobra energia : źródła energii w przyrodzie / tekst Krystyna Bardos ; ilustracje Adam Bardos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : HarperKids : HarperCollins Polska, 2020. - 19, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Akademia Ekowiedzy)
Opis według okładki.
Na pierwszej i ostatniej stronie: Wspaniała planeta.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Czy wiesz, jak ważna jest energia słoneczna dla naszej planety? Czy potrafisz powiedzieć, czym jest energia i dlaczego potrzebujemy jej do życia? W tej książce poznasz źródła energii odnawialnej, nauczysz się, jak ją oszczędzać, oraz utrwalisz swoją wiedzę, wykonując ciekawe ćwiczenia. Na końcu książki czeka na Ciebie gra planszowa oraz dyplom za zdobycie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nasza przyroda : środowisko i jego ochrona / tekst Krystyna Bardos; ilustrator Adam Bardos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : HarperKids : HarperCollins, 2020. - 19, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
Opis według okładki.
Na pierwszej i ostatniej stronie: Wspaniała planeta.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Czy wiesz, że świat jest naszym wspólnym domem? Wokół żyje mnóstwo ciekawych zwierząt, rosną rośliny, które są dla nich pokarmem lub dają im schronienie – wspólnie tworzymy naszą przyrodę. W tej książce dowiesz się, jak pomóc zwierzętom w zimie, dlaczego drzewa są tak ważne i dlaczego musimy dbać o pszczoły. Na końcu książki czeka na ciebie gra planszowa oraz dyplom za zdobycie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 502/504 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niezwykła woda : rola wody w przyrodzie / tekst Krystyna Bardos ; ilustracje Adam Bardos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : HarperKids: HarperCollins, 2020. - 19, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Akademia Ekowiedzy)
Opis według okładki.
Na pierwszej i ostatniej stronie: Wspaniała planeta.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Czy wiesz, że ponad dwie trzecie naszej planety to woda? To najważniejsza substancja na Ziemi. Woda jest nam niezbędna do życia, dlatego należy odpowiednio dbać, by jej nie zabrakło. W tej książce dowiesz się wszystkiego o wodzie, o jej różnych formach skupienia i obiegu w przyrodzie. Na końcu książki czeka na Ciebie gra planszowa oraz dyplom za zdobycie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55/56 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielkie porządki : recykling i sprzątanie świata / tekst Krystyna Bardos ; ilustracje Adam Bardos. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : HarperKids : HarperCollins Polska, 2020. - 19, [5] stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Akademia Ekowiedzy)
Opis według okładki.
Na pierwszej i ostatniej stronie: Wspaniała planeta.
Zrealizowano ze środków Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Czy wiesz, że każdy z nas może zrobić coś dobrego dla naszej planety? Wystarczy wprowadzić drobne zmiany w naszym codziennym życiu. W tej książce dowiesz się, co robić ze śmieciami, jak je segregować i które z nich można przetworzyć. Książka zawiera ciekawe ćwiczenia, grę planszową oraz dyplom za zdobycie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62 Dz (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : droga do gwiazd / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala ; dodatkowe ilustracje Maëva Da Silva i Christine Deschamps ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. - Gdańsk : Rebel, [2015]. - 1 gra (3 plansze łączące, 3 plansze trasy, dom Dziadka i planeta Małego Księcia, 5 płytek papierowych samolotów, 18 płytek opowieści, 12 żetonów teleskopów, 36 żetonów, 12 kart Dziadka i dla każdego gracza po 8 kart Lisa, 1 drewniany samolot, 1 czapka pilota) : karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 27x27 cm).
Gra na motywach filmu.
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 6+.
Podążając śladami Małej Dziewczynki, poleć swoim dwupłatowcem na spotkanie z Małym Księciem! Czeka na Ciebie niespodziewana przygoda. Po drodze spotkasz nowych przyjaciół, ale i pułapki. Strzeż się! W grze "Mały Książę: Droga do Gwiazd" wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy. Samolot przemieszczasz dzięki kartom Lisa. Każdy gracz dysponuje tym samym zestawem kart na początku gry. W zależności od chmury, na której wyląduje Twój samolot, możesz zdobyć więcej kart, które pozwolą Ci podróżować dalej. Jeśli zatrzymasz się na chmurze, która jest już zajęta przez przeciwnika, zabierasz kartę z jego ręki i dajesz mu jedną ze swoich, przez siebie wybraną. Gra ma świetny, balansujący mechanizm nie pozwalający żadnemu graczowi pozostać z tyłu. Zawsze rusza się ten z graczy, którego samolot jest na samym końcu. Ale, jeśli dobrze zaplanujesz swoje ruchy, możesz ruszyć się dwa, a nawet trzy razy pod rząd!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata : pojedynek / Antoine Bauza & Bruno Cathala ; [ilustracje] Miguel Coimbra. - Gdańsk Rebel, [2015]. - 1 gra (1 plansza, 23 karty Epoki I, 23 karty Epoki II, 20 kart Epoki III, 7 kart Gildii, 12 kart Cudów, 4 znaczniki militarne, 10 żetonów postępu, 1 pion Konfliktu, 31 monet, 1 notes punktacji, 1 podsumowanie zasad) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku21x21x6 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje kolorowe ; 19x19 cm).
Liczba graczy: 2.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Nagroda Golden Geek Award (2015), "Gra Planszowa - Nagroda Graczy 2015" przyznana w wyniku głosowania przez graczy na kanale GameTroll TV (2015)
"7 Cudów Świata: Pojedynek" to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru "7 Cudów Świata", ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej. Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
The Goose Game / [ilustracje] Valentina Belloni. - Teramo : Ludattica : Lisciani Group, 2016. - 1 gra (1 plansza, 6 gęsi, 2 kostki do gry) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 28x35x10 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm).
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 20-60 min.
Wiek graczy: 4+.
Wybierz drewnianą gąskę i dotrzyj jako pierwszy do pola 63! Gra rozwija zdolności interakcji z innymi, wypracowuje zręcznośc, poprawia zdolność logicznego myślenia, rozumienia relacji działanie - konsekwencja oraz analizy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka bójka / [koncepcja] Pascal Bernard. - [Kraków] : Tactic Games, copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 100 kart, 55 czerwonych kulek, 1 płócienny woreczek) : karton, tekstura, plastik, płótno, kolor ; w pudełku 28x28x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
(Mikołajek)
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 35+ min.
Wiek graczy: 8+.
Czy jesteś najsprytniejszy na placu zabaw? To się okaże... Podwędź zabawki swoich kumpli i wymień je szybko na kulki. Tylko uważaj, aby nie stracić ich podczas bójki na przerwie lub przez uwagę od nauczyciela. W tej grze planszowej na podstawie świetnej serii o Mikołajku będziesz mógł wykorzystać specjalne karty z bohaterami książki, aby zaskoczyć przeciwników. Gracz, któremu uda się zgarnąć najwięcej kulek - wygrywa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Abominacja : dziedzictwo Frankensteina / projekt gry Dan Blanchett ; ilustacje Palamarchuk Mikhail, Tony Sart ; projekt graficzny David Richards ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (1 plansza Paryża, 1 plansza wydarzeń, 4 plansze laboratoriów, 8 kości wstrząsów elektrycznych, 4 karty anatomii, 40 dużych kart, 100 małych kart, 29 pionków, 243 znaczniki, 98 żetonów, 4 karty pomocy, 12 zestawów łączników) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Plaid Hat Games - wydawca oryginału.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 60-120 min.
Wiek graczy: 16+.
Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci! Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan - sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy.
Gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności. Na czym to polega? Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu pracowników i mądremu zarządzaniu zasobami w postaci elementów rozkładających się ciał, będziecie starali się osiągnąć jak najszybszy postęp w badaniach. Zatrudniając mniej lub bardziej renomowanych pracowników będziecie musieli zbierać materiał z okolicznych cmentarzy i kostnic, a także przeprowadzać ważne badania w Akademii Nauk oraz we własnym laboratorium. Monstrum będzie składać Wam niespodziewane wizyty - ci, którzy pracują sprawnie, otrzymają nagrodę, jednak pozostający w tyle powinni mieć się na baczności. Gra kończy się, gdy któremuś z uczestników uda się ożywić swoje dzieło, lub gdy kapitan zabije monstrum. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej