Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(351)
Forma i typ
Książki
(268)
Proza
(112)
Gry i zabawki
(86)
Publikacje dydaktyczne
(57)
Komiksy i książki obrazkowe
(45)
Publikacje popularnonaukowe
(24)
Poezja
(17)
Poradniki i przewodniki
(8)
Rodzice
(1)
Dostępność
dostępne
(258)
wypożyczone
(120)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(47)
Filia nr 3
(32)
Oddział Dziecięcy
(301)
Autor
Górska Karolina
(32)
Górski Wojciech (ilustrator)
(24)
Górska Karolina. Hulajnoga Zuzia
(12)
Górski Wojciech
(9)
Astley Neville
(8)
Baker Mark (1959- )
(8)
Tchórzewska Karolina
(7)
Grześkowiak Patrycja
(6)
Barker Vicky
(5)
Gadomski Rafał
(5)
Herman Gail (1959- )
(5)
Knizia Reiner (1957- )
(5)
Raczek Zofia
(5)
Atroszko Szczepan (1986- )
(4)
Bruballa Emilia
(4)
Bruballa Emilia. Sami czytamy
(4)
Canizales
(4)
Costa Natalie
(4)
Cox Beth
(4)
Cox Beth. Poznaję i ćwiczę
(4)
Davies Benji (1980- )
(4)
Davies Benji (1980- ). Miś Pracuś : przesuń paluszkiem
(4)
Demaria Marjorie
(4)
Demaria Marjorie. Mikołajek
(4)
Fabicka Patrycja
(4)
Fic Dorota
(4)
Gernhauser Susanne (1966- )
(4)
Gernhauser Susanne (1966- ). Moja wielka wyszukiwanka
(4)
Goscinny Rene (1926-1977)
(4)
Handford Martin (1956- )
(4)
Handford Martin (1956- ). Wally
(4)
Jednoróg Justyna
(4)
Krassowska Dorota
(4)
Lachowicz Dorota (tłumaczka)
(4)
Marcinkowska Karolina
(4)
Michalec Bogusław (1972- )
(4)
Mizielińska Aleksandra (1982- )
(4)
Mizieliński Daniel (1982- )
(4)
Nicolle Isabelle
(4)
Ostojska-Badziak Agnieszka
(4)
Paszkiewicz Anna (1979- )
(4)
Risi Alice
(4)
Sempe Jean-Jacques (1932-2022)
(4)
Sorn-Gara Joanna
(4)
Sorn-Gara Joanna. Pan Toti
(4)
Tullet Herve (1958- )
(4)
Tullet Herve (1958- ). Naciśnij
(4)
Wendling Gauthier
(4)
Wendling Gauthier. Zgadnij kto to?
(4)
Zmaczyńska Natalia
(4)
Ślubowska Anna
(4)
Żabicka Monika
(4)
Andre Mark (1964- )
(3)
Andre Mark (1964- ). Splendor
(3)
Barański Adam (ilustrator)
(3)
Bernacka Agnieszka
(3)
Brydak Ilona
(3)
Bugrenkova Olena
(3)
Ced (1981- )
(3)
Delval Julien
(3)
Gronowska Aleksandra
(3)
Jackowska Magdalena
(3)
Kajdana Sylwia
(3)
Kamigaki Hiro
(3)
Kamigaki Hiro. Detektyw Pierre w labiryncie
(3)
Konik Magda
(3)
Maruyama Chihiro
(3)
Mechło Paulina
(3)
Meredith Samantha
(3)
Moon Alan R
(3)
Nowak-Kreyer Maciej (1976- )
(3)
Ostrowska Marta (1983- )
(3)
Ostrowska Marta (1983- ). Przygody Rysia i Krzysia
(3)
Paszkiewicz Anna (1979- ). Emocje
(3)
Romanova Daria
(3)
Saudo Coralie (1981- )
(3)
Saudo Coralie (1981- ). Ty decydujesz!
(3)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(3)
Taylor Georgie
(3)
Taylor Georgie. Palcem po śladzie
(3)
Tychmanowicz Marta
(3)
Wajs Joanna (1979- )
(3)
Weller Ursula (1967- )
(3)
Zięba Krzysztof (ilustrator)
(3)
Allers Jeffrey D
(2)
Antoniak Marek
(2)
Baruzzi Agnese (1980- )
(2)
Baruzzi Agnese (1980- ). Niesamowity detektyw Sherldog Holmes
(2)
Boutanox (1982- )
(2)
Chałubiński Mirosław
(2)
Cywińska Anna
(2)
Ferrari Camille
(2)
Fiske Anna (1964- )
(2)
Fiske Anna (1964- ). Cześć
(2)
Gamrot Magda
(2)
Grobelna Aleksandra
(2)
Grześkowiak Patrycja. Książeczka sensoryczna dla maluszka
(2)
Grzyb Katarzyna (tłumaczka)
(2)
Herman Gail (1959-)
(2)
Horosiewicz Anna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(231)
2010 - 2019
(77)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(254)
1901-2000
(5)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(347)
Ukraina
(1)
Język
polski
(335)
nieznany (xxx)
(11)
ukraiński
(1)
Odbiorca
Dzieci
(255)
Młodzież
(94)
0-5 lat
(43)
6-8 lat
(33)
Dorośli
(30)
9-13 lat
(10)
Rodzice
(4)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(80)
Literatura francuska
(22)
Literatura angielska
(10)
Literatura kolumbijska
(4)
Literatura włoska
(4)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Gry planszowe
(82)
Książka zabawka
(39)
Zwierzęta
(24)
Samochodzik Franek (postać fikcyjna)
(22)
Samochody
(21)
Śledztwo i dochodzenie
(17)
Gry i zabawy umysłowe
(13)
Hulajnoga
(12)
Hulajnoga Zuzia (postać fikcyjna)
(12)
Miasta
(10)
Prywatni detektywi
(9)
Przyjaźń
(9)
Świnka Peppa (postać fikcyjna)
(9)
Koty
(8)
Psy
(8)
Rodzina
(8)
Gry paragrafowe
(7)
Gry w karty
(7)
Nauka liczenia
(7)
Uczucia
(7)
Gry edukacyjne
(6)
Kradzież
(6)
Królik
(6)
Kudłaty (postać fikcyjna)
(6)
Morza
(6)
Podróże
(6)
Rodzeństwo
(6)
Scooby-Doo (postać fikcyjna)
(6)
Trening umysłu
(6)
Barwy
(5)
Labirynt
(5)
Las
(5)
Liczby
(5)
Magia
(5)
Matematyka
(5)
Plaże
(5)
Pociągi
(5)
Przedmioty użytku codziennego
(5)
Przedszkolaki
(5)
Spostrzegawczość
(5)
Wakacje
(5)
Wsie
(5)
Zwierzęta gospodarskie
(5)
Życie codzienne
(5)
Dotyk
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością ruchową
(4)
Finanse
(4)
Królik Leoś (postać fikcyjna)
(4)
Lis
(4)
Literatura w języku angielskim
(4)
Mikołajek (postać fikcyjna)
(4)
Nauka
(4)
Pan Toti (postać fikcyjna)
(4)
Pieniądz
(4)
Potwory
(4)
Przedszkola
(4)
Rozwój osobowości
(4)
Samorealizacja
(4)
Spostrzeganie
(4)
Stworzenia fantastyczne
(4)
Uwaga (psychologia)
(4)
Wally (postać fikcyjna)
(4)
Zabójstwo
(4)
Boże Narodzenie
(3)
Ciekawość (postawa)
(3)
Czarodzieje
(3)
Czas
(3)
Detektyw Pierre (postać fikcyjna)
(3)
Detektywi amatorzy
(3)
Dziewczęta
(3)
Dżungle i lasy deszczowe
(3)
Folklor
(3)
Funkcje poznawcze
(3)
John H. Watson (postać fikcyjna)
(3)
Krasnoludki
(3)
Księżniczki i królewny (postacie fikcyjne)
(3)
Mieszkania
(3)
Miś Pracuś (postać fikcyjna)
(3)
Morze
(3)
Muzea
(3)
Ogrody zoologiczne
(3)
Parki i ogrody
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Pisanki
(3)
Podróże w czasie
(3)
Pojazdy
(3)
Pomaganie
(3)
Poszukiwanie skarbów
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rycerze
(3)
Sherlock Holmes (postać fikcyjna)
(3)
Skarby
(3)
Superbohaterowie
(3)
Wielkanoc
(3)
Wyobraźnia
(3)
Władcy
(3)
Zające
(3)
Zakupy
(3)
Zwierzęta leśne
(3)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Bretania (Francja)
(4)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Avel (kraina fantastyczna)
(2)
Polska
(2)
Azja
(1)
Bliski Wschód
(1)
Catan (wyspa fikcyjna)
(1)
Everdell (kraina fikcyjna)
(1)
Kraje arabskie
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Meksyk
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szkocja (Wielka Brytania)
(1)
Szwecja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Valleby (miasto fikcyjne)
(1)
Wielkopolska
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zip City (miejscowość fikcyjna)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(9651)
Wiersze
(5250)
Powieść
(4052)
Kryminał
(3765)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3120)
Gry i zabawy umysłowe
(351)
Opowiadania i nowele
(2973)
Opracowanie
(2698)
Fantasy
(2375)
Thriller
(2274)
Publikacja bogato ilustrowana
(2049)
Poradnik
(2033)
Sensacja
(2003)
Powieść przygodowa
(1986)
Fantastyka
(1695)
Powieść historyczna
(1524)
Bajki i baśnie
(1342)
Książka obrazkowa
(1321)
Pamiętniki i wspomnienia
(1169)
Podręcznik
(1159)
Romans
(1148)
Powieść amerykańska
(1092)
Biografia
(1070)
Książki mówione
(925)
Dokumenty dźwiękowe
(912)
Wydawnictwa popularne
(727)
Książka obrazkowa (picturebook)
(701)
Reportaż
(676)
Publikacje dla dzieci
(619)
Horror
(601)
Antologia
(508)
Opowiadanie dziecięce polskie
(506)
Wydawnictwa dla dzieci
(455)
Powieść erotyczna
(441)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(411)
Przewodnik turystyczny
(397)
Komiks
(378)
Poradniki
(377)
Publicystyka
(373)
Bibliografia
(369)
Saga rodzinna
(364)
Powieść psychologiczna
(349)
Powieść biograficzna
(342)
Opowiadania i nowele przygodowe
(340)
Audiobooki
(332)
Powieść angielska
(330)
Literatura dziecięca polska
(329)
Fraszki
(321)
Poezja dziecięca polska
(300)
Encyklopedia
(282)
Przepisy kulinarne
(281)
Relacja z podróży
(263)
Podręczniki akademickie
(261)
Manga
(247)
Wywiad dziennikarski
(245)
Esej
(239)
Materiały pomocnicze dla szkół
(226)
Science fiction
(219)
Słownik biograficzny
(218)
Powieść dziecięca polska
(208)
Komiks przygodowy
(201)
Ćwiczenia i zadania
(201)
Przypowieść
(200)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(196)
Powieść szwedzka
(191)
Romans historyczny
(186)
Powieść niemiecka
(183)
Monografia
(182)
Pieśń
(181)
Plansze do gry
(181)
Powieść francuska
(181)
Adaptacja literacka
(174)
Dramat (gatunek literacki)
(174)
Opowiadanie polskie
(165)
Podręczniki
(165)
Biografie
(161)
Książka kucharska
(157)
Materiały pomocnicze
(154)
Literatura polska
(153)
Wydawnictwa dla młodzieży
(146)
Pamiętniki polskie
(144)
Literatura obozowa
(138)
Powieść polska
(134)
Praca zbiorowa
(128)
Felieton
(122)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(114)
Poezja polska
(111)
Encyklopedie
(110)
Komiks obyczajowy
(109)
Opowiadania i nowele biograficzne
(108)
Zagadki
(107)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(106)
Powieść dziecięca angielska
(104)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(104)
Album
(102)
Publicystyka polska
(102)
Legendy i podania
(101)
Listy
(100)
Malarstwo polskie
(97)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(97)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(98)
Edukacja i pedagogika
(42)
Matematyka
(8)
Psychologia
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Biologia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
351 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Kaleidos junior / gra autorstwa Spartaco Albertarelliego ; zilustrowana przez Elenę Prette oraz Valentinę Mendicino. - Gdańsk : Rebel, [2016]. - 1 gra (16 ilustrowanych tablic, 1 klepsydra, około 80 znaczników w 4 różnych kolorach, 1 koło) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 31x26x8 cm + instrukcja (36 stron : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
Liczba graczy: 2-12.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 4+.
Zasady "Kaleidos Junior" zostały przygotowane w taki sposób, by podczas jednej rozgrywki udział mogli brać dorośli jak i dzieci w dowolnym wieku. Dla wszystkich gra będzie stanowiła wyzwanie i wcale nie tak łatwo będzie im wygrać!
Gracze mogą grać w zespołach lub indywidualnie. Każdy zespół wykorzystuje własny zestaw rysunków (zestawy są takie same dla każdego), a celem jest znalezienie jak największej liczby przedmiotów spełniających dany warunek! Za pomocą specjalnego koła losujecie, czego będziecie w tej rundzie szukać. Może to być na przykład coś wydzielającego zapach! Albo zrobionego z drewna! A może coś co się rusza... Albo coś na literę B! Czasu macie tyle, ile zajmuje przesypanie się piasku w klepsydrze. Następnie wszyscy omawiają wybory innych graczy i muszą dobrze uzasadnić swój wybór, jeśli chcą dostać swoje punkty zwycięstwa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, © 2018. - 1 gra (4 plansze graczy, 4 szpulki, 50 żetonów zabawek, 4 sznurki, 20 płytek mebli - po 5 w 4 kolorach, 1 znacznik gracza rozpoczynającego) : karton, tektura, sznurek, kolor ; w pudełku 30x30x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 5-105 lat.
Główna Nagroda XXI Edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku ; Edukacyjna Gra Roku 2021 (Francja) ; Najładniejsza Gra dla Dzieci 2021 (Kanada)
Każdy gracz posiada pokój pełen zabawek. Po pokojach radośnie biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie.
Podczas gry wykładacie płytki przedstawiające meble, w kierunku których biegają wasze koty. Punkty zdobywacie za każdą zabawkę, po której przebiegł wasz kot.
Starajcie się więc w przemyślany sposób wyznaczać kierunek biegu kota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Pizzeria : jedz i graj / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, © 2020. - 1 gra (69 kawałków pizzy, 12 ofert specjalnych, nóż do pizzy: karton, tektura, kolor ; w pudełku 20x20x5 cm + instrukcja (11, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 19 cm).
Liczba graczy: 1-6.
Czas rozgrywki: 25 min.
Wiek graczy: 8-108 lat.
Najlepsza Gra Rodzinna USA (2009), nominacja do Nagrody Graczy w Japonii (2009)
Wybieracie się z przyjaciółmi do pizzerii. Co rundę inna osoba dzieli pizzę na kilka porcji. Pizza składa się z kawałków różnego rodzaju. Niektórzy mają ochotę na pepperoni, inni na wiejską albo wegetariańską. Gracz musi podzielić pizzę w przemyślany sposób - porcje nie muszą być równe!
Następnie każdy z was wybiera swoją porcję. Starajcie się zebrać jak najwięcej takich kawałków, na jakich wam zależy. Jeśli będziecie mieć ich więcej niż rywale, zdobędziecie punkty! Dodatkowe punkty otrzymacie za listki bazylii na zjedzonych przez siebie kawałkach pizzy. Wygra osoba z największą liczbą punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Read it Yourself with Ladybird : level 2)
An old woman makes a gingerbread man, but he soon runs away!
Is there ANYONE who can catch the gingerbread man?
Read it yourself is a series of character stories and traditional tales, written in simple way for children who are learning to read.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. L/ang. (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Marvel / autor gry Marc André ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © 2021. - 1 gra (39 znaczników Kamieni Niesończoności, 90 kart, 5 znaczników T.A.R.C.Z.Y., 4 płytki miejsc, płytka Rękawicy Nieskończoności, płytka Avengers) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x28x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
Stań na czele drużyny bohaterów i złoczyńców z uniwersum Marvela i znajdź rozsiane po różnych zakątkach wszechświata Kamienie Nieskończoności. Użyj ich mocy, aby powiększyć swoją drużynę, zdobyć punkty nieskończoności i przejąć kontrolę nad kluczowymi miejscami. A gdy będziesz gotowy, sięgnij po Rękawicę Nieskończoności i powstrzymaj Thanosa raz na zawsze.
"Splendor Marvel" to nowa wersja popularnej gry familijnej i ekonomicznej osadzona w znanym z komiksów i filmów uniwersum Marvela. Aby wygrać, uczestnicy będą musieli uważnie dobierać znaczniki, które pozwolą im na rekrutowanie kolejnych postaci do drużyny. Te z kolei pozwolą na pozyskiwanie kolejnych, jeszcze potężniejszych bohaterów oraz przejmowanie kontroli nad miejscami. Kto pierwszy zbierze odpowiednią kombinację bohaterów i punktów, wygrywa!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Miasta : [rozszerzenie] / autor Marc André ; ilustracje Pascal Quidault. - Gdańsk : Rebel : , [2017]. - 1 gra (1 plansza, płytka pierwszego gracza, 7 płytek miast, 20 herbów, 30 kart Orientu, 12 plastikowych twierdz) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja (4 karty luzem : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
Uwaga: to nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagane jest posiadanie gry "Splendor" Marca André.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Przed Wami cztery ROZSZERZENIA do podstawowej edycji gry "Splendor". Każde z nich jest niezależnym dodatkiem, które wprowadzają całą gamę modyfikacji! Przekonaj się na własnej skórze, który wariant okaże się być Twoim ulubionym!
1. Rozszerzenie "Miasta" wprowadza płytki miast na miejsce płytek arystokratów, a także zwiększa stopień rywalizacji między graczami.
2. Rozszerzenie "Placówki Handlowe" to plansza gracza, na której odblokowujemy specjalne moce wraz z rozwojem naszych włości.
3. Rozszerzenie "Orient" to całkowicie nowy zestaw kart rozwoju, które wprowadzają do gry zupełnie nowe strategie.
4. Rozszerzenie "Twierdze" wprowadza do gry znaczniki, które służą zarówno do spowalniania działań przeciwników, jak i przyspieszania własnych poczynań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / autor Marc André ; ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, © 2021. - 1 gra (40 znaczników, 90 kart rozwoju, 10 płytek arystokratów) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja ([4] strony : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
To jest GRA PODSTAWOWA w serii "Splendor".
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Gra Roku 2015
Stań na czele gildii kupieckiej i podejmuj strategiczne decyzje dotyczące inwestycji w nowe kopalnie, wysyłania statków do nowego świata oraz zatrudniania cenionych rzemieślników.
Zbuduj ekonomiczne imperium i gość w swoich progach możnych patronów dysponujących nieprzebranymi wpływami i środkami, aby zyskać chwałę i prestiż.
Zostań jednym z największych handlarzy kamieniami szlachetnymi epoki renesansu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Shadows Glyphs / tłumaczenie Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (1 rozkładana plansza z lampką, 10 bloków, 24 dwustronne karty zadań, karta wyników) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (1 karta złożona - 12 stron : ilustracje kolorowe ; 27x40 cm).
(Logiquest)
Zawiera 40 łamigłówek.
Liczba graczy: 1.
Wiek graczy: od 8 lat wzwyż.
W głębi dżungli odkryto tajemnicze świątynie cieni! Legenda głosi, że starożytni budowali je, aby chronić magiczne skarby zamknięte za drzwiami, które można było otworzyć tylko za pomocą światła i cienia. Gdy ich skarb został skradziony, starożytni zniknęli.
Musisz zbadać świątynie, wykorzystując światło i cień oraz moc starożytnych artefaktów, aby rozwikłać tajemnicę zaginionego ludu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zip City / tłumaczenie Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (rozkładana plansza, 40 kart zadań, 8 kulek, 16 kwadratowych kafelków) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm).
(Logiquest)
Zawiera 40 łamigłówek.
Liczba graczy: 1.
Wiek graczy: od 8 lat wzwyż.
Witaj w Zip City - ruchliwym mieście przyszłości, w którym wszyscy podróżują w zip sferach. To kule, toczące się po ogromnych krętych torach, pędząc do celu z prędkością błyskawicy. Poruszają się dzięki sile grawitacji, więc trasa i czas startu każdej z nich muszą być dokładnie zaplanowane!
To gra logiczna, w której wcielasz się w rolę bota - automatycznego kontrolera ruchu. Twoim zadaniem jest kierowanie transportem i przenoszenie całych dzielnic, aby umożliwić pasażerom podróż przez labirynty przecinających się torów. Nie ma czasu do stracenia, bo podróżnych jest coraz więcej, a dzień dopiero się zaczyna!
Podczas rozgrywki będziesz układać kwadratowe kafelki (kafelki torów miejskich) na pochylonej planszy, łącząc drogi, którymi kulki (zip sfery) przemieszczają się z pozycji startowych do pozycji końcowych zgodnie z wyzwaniami przedstawionymi na kartach zadań.
Każda z kart określa, jakich kafelków torów możemy użyć. Twoim zdaniem jest rozmieszczenie ich w taki sposób, by po zwolnieniu blokady kulki dotarły do miejsca przeznaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Książka
W koszyku
Warszawskie muzea są pełne niezwykłych wyzwań i ukrytych zagadek. Ta książka pomoże wam je odkryć.
Dzięki niej zobaczycie, co kryje się w skamieniałościach sprzed tysięcy lat i fiolkach dziewiętnastowiecznych lekarstw. Poznacie tajemnice tkwiące w szkieletach dinozaurów, średniowiecznych zbrojach i indonezyjskich maskach!
Książka zawiera dwa rodzaje zadań: część z nich przeznaczona jest do rozwiązania w samej książce, a część do zabawy w trakcie wizyty w muzeum.
Porządna porcja wyzwań, wiedzy, zagadek, przygód i - przede wszystkim - świetnej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 0 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytaj i opowiadaj : [Peppa Pig]. - Warszawa : Media Service Zawada, [2020]. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm.
(Wyprawy Pełne Przygód)
(Świnka Peppa)
Opis według okładki.
Na podstawie serialu "Świnka Peppa".
Wiek: 3+.
"Peppa i George bardzo lubią wycieczki z rodzicami. Pewnego słonecznego dnia wybrali się na wyprawę łódką dziadka".
Wewnątrz publikacji dziecko odkryje pięknie zobrazowane opowiadanie oraz wiele ciekawych zadań, dzięki którym rozwinie umiejętność rozumienia tekstu słuchanego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Nb (1 egz.)
Książka
W koszyku
Świnka Peppa i jej świat! - Warszawa : Media Service Zawada, [2020]. - [16] stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Zadania w Okienkach)
(Świnka Peppa)
Opis według okładki.
Książka została przygotowana na podstawie serialu telewizyjnego "Świnka Peppa".
Wiek: 3+.
Poznaj świat świnki Peppy! Kto mieszka w ogrodzie Peppy? Gdzie świnki lubią spędzać wakacje? Jakie są ulubione zajęcia Peppy?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 Dz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Licz na Przyjaciół!)
(Świnka Peppa)
Opis według okładki.
Wiek: 3+.
"Licz na przyjaciół" razem ze świnką Peppą!
Nigdy się nie zawiedziesz, a przy okazji poćwiczysz liczenie do 12!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Nb (1 egz.)
Książka
W koszyku
Policzymy razem? / [autorzy postaci] Mark Baker i Neville Astley. - Warszawa : Media Service Zawada, [2023]. - [12] stron : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
(Uczę się z Peppą : liczby i kształty)
(Świnka Peppa)
Opis według okładki.
Wiek: 3+.
Edukacyjna linia książek, tworząca kompleksowy program edukacyjny dla przedszkolaków, w której ciekawska świnka Peppa zachęca maluchy do wspólnego odkrywania świata i zdobywania nowych umiejętności.
Wsiądź do autobusu z Peppą oraz jej przyjaciółmi i ćwicz liczenie do 5. Przesuń znacznik z postacią za każdym razem, gdy kolejny pasażer wsiada do autobusu, i licz, ilu przyjaciół znajduje się już wewnątrz.
To nie wszystko! Szukaj na stronach innych przedmiotów do policzenia i baw się świetnie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Maluch (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Tik-Tak! Czas na zabawę!)
(Świnka Peppa)
Opis według okładki.
Ustawiaj wskazówki tak, żeby pokazywały właściwą godzinę.
Krótsza, czerwona, wskazuje godziny, a dłuższa, zielona - minuty.
"W sobotę Peppa i jej rodzinka zawsze śpią trochę dłużej, a gdy wstaną - jedzą razem śniadanie".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Nb (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dołącz do załogi! / opracowanie graficzne Kinga Bartnicka. - Warszawa : Media Service Zawada, [2022]. - [24] strony : ilustracje kolorowe ; 17x22 cm.
(Bardzo Ważne Sprawy)
(PJMasks = Pidżamersi)
Pidżamersi odkrywają, że w okolicy grasuje pirat!
Gekson chce udowodnić wszystkim, że to on jest najdzielniejszym wilkiem morskim na świecie.
Sprawdź, jak zakończy się ta przygoda!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I/Nb (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niesamowity detektyw Sherldog Holmes i zaginiona orchidea / ilustracje Agnese Baruzzi. - Wydanie polskie. - [Marianów] : Api Papi, copyright 2023. - [22] strony : ilustracje kolorowe ; 28 cm.
(Niesamowity detektyw Sherldog Holmes / Agnese Baruzzi)
Opis według okładki.
Na okładce: Użyj magicznej lupy i rozwiąż zagadkę!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Zabawa w detektywa to wspaniała przygoda łącząca ze sobą świetną zabawę i naukę bardzo cennych umiejętności!
Opowieści oparte na konieczności rozwikłania zadania to świetne książki szczególnie dla tych, którzy nie potrafią dotrwać do końca książki.
Dlaczego? Dziecko wie, że jeśli nie przeczyta całości, zostanie z samymi pytaniami. Za to dotarcie do ostatniej strony gwarantuję odpowiedź.
A gdy do tego wszystkiego dodamy jeszcze SPECJALNĄ LUPĘ, dzięki której naprawdę będziemy odkrywać ślady i eliminować po kolei naszych podejrzanych, to możecie być pewni, że czeka Was wspaniała przygoda!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Niesamowity detektyw Sherldog Holmes / Agnese Baruzzi)
Opis na podstawie okładki.
Na okładce: Użyj magicznej lupy i rozwiąż zagadkę!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025
Kto ukradł cenny egipski diament z muzeum?
Słynny detektyw SHERLDOG HOLMES ma 9 podejrzanych, ale potrzebuje Ciebie i SPECJALNEJ CZERWONEJ LUPY, by rozwiązać sprawę! Dzięki niej tylko Ty zobaczysz ślady i ukryte w każdej scenie wskazówki.
Przed Tobą pogoń przez całe miasto śladami złodzieja, aby rozwiązać zagadkę i odzyskać diament!
Przesuwając MAGICZNĄ LUPĘ po stronach, znajdziesz ukryte wskazówki, aby wykluczyć jedną z postaci z listy podejrzanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II/Op (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / projekt gry Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Nowa edycja. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra (7 plansz Cudów, 148 kart, 48 żetonów Konfliktów, 78 monet, notes punktacji, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań) : karton, tektura, papier, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Liczba graczy: 3-7.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Prowadź je do chwały, dokonując odkryć naukowych, podbijając okoliczne tereny, nawiązując kontakty handlowe i wznosząc olśniewające budowle! Miej jednak baczenie na swych sąsiadów, gdyż ich cele i ambicje są podobne Twoim. Czy cud, który wzniesiesz, przetrwa nadchodzące tysiąclecia?
Rozgrywka toczy się przez trzy rundy zwane epokami, w czasie których gracze równocześnie zagrywają karty, aby rozwijać swoje miasta. Na koniec każdej epoki gracze porównują swoją siłę militarną z siłą sąsiadów. Po rozegraniu trzeciej epoki każdy gracz sumuje swoje punkty pochodzące z miasta, wybudowanych cudów, przewagi militarnej i skarbca. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mały Chłopiec)
Wiek: 3+.
Odnajdź w tej książce bohaterów serii "Mały chłopiec" i baw się razem z nimi, wskazując na obrazkach przedmioty oraz postaci, niepasujące elementy i różnice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 793/794 Dz (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej