Plansze do gry
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(181)
Forma i typ
Gry i zabawki
(181)
Książki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(163)
wypożyczone
(22)
Placówka
Wypożyczalnia główna
(27)
Filia nr 3
(16)
Oddział Dziecięcy
(142)
Autor
Knizia Reiner (1957- )
(6)
Patzke Anne
(6)
Derkacz Zbyszek
(5)
Moon Alan R
(5)
Quilliams Chris
(5)
Żenczykowski Jarosław
(5)
Delval Julien
(4)
Mleczko Andrzej (1949- )
(4)
Strzelecki Adam
(4)
Żabicka Monika
(4)
Barbaud Jean
(3)
Barille Albert
(3)
Coimbra Miguel
(3)
Feliks Janusz
(3)
Kania Piotr
(3)
Loroch Paweł
(3)
Loroch Paweł. Gierki małżeńskie
(3)
Miłuński Filip
(3)
Mleczko Andrzej (1949- ). Gierki małżeńskie
(3)
Szewerniak Michał
(3)
Szyma Rafał (1981- )
(3)
Trzewiczek Ignacy
(3)
Allers Jeffrey D
(2)
Andersen Martin Nedergaard
(2)
Antoniak Marek
(2)
Baranowski Marek
(2)
Bielski Mateusz
(2)
Burkowska Zofia
(2)
Cathala Bruno
(2)
Czuba Sławomir
(2)
Daujean Cyrille
(2)
Franz Klemens
(2)
Hołubowska-Chrząszczak Justyna
(2)
Jędruszek Tomasz
(2)
Kanaani Atha
(2)
Kobbert Max J
(2)
Kobbert Max J. Labyrinth
(2)
Komisarski David
(2)
Kordowski Bartłomiej
(2)
Korzeniewski Przemysław
(2)
Kramer Wolfgang
(2)
Larek Tomek
(2)
Luciani Simone
(2)
Madaj Karol
(2)
Maliszewski Piotr
(2)
Niedźwiedź Jakub
(2)
Piechaczek Łukasz
(2)
Rejchtman Grzegorz (1970- )
(2)
Sobich-Kamińska Anna
(2)
Szymanowicz Maciej (1976- )
(2)
Teubner Marco
(2)
Traczykowski Grzegorz
(2)
Vogt Rolf
(2)
Windle Paul
(2)
Windle Paul. Labyrinth
(2)
Wrede Klaus-Jurgen (1963- )
(2)
Wrede Klaus-Jurgen (1963- ). Carcassonne
(2)
Zdybel Jacek
(2)
Ambrzykowski Michał (1988- )
(1)
Andre Mark (1964- )
(1)
Andre Mark (1964- ). Splendor
(1)
Art Raypier
(1)
Azagury Eric
(1)
Bauza Antione
(1)
Bauza Antoine
(1)
Bauza Antoine (1978- )
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Beisner Rayph
(1)
Belloni Valentina
(1)
Bernard Pascal
(1)
Blachnicki Grzegorz
(1)
Blanchett Dan
(1)
Blum Urlich
(1)
Bobrowski Hubert
(1)
Bohne Gjermund
(1)
Bonnessee Regis
(1)
Bonnet Jacky
(1)
Borsuk Karol (1905-1982)
(1)
Bosley Andrew
(1)
Boyd Leonard
(1)
Brashaw David
(1)
Bryła Paweł
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burkhardt Gunter
(1)
Burlakov Igor
(1)
Burley Peter
(1)
Burm Kris
(1)
Cardouat Marie
(1)
Castano Eugeni
(1)
Cebulak Piotr
(1)
Chevalier Cederic
(1)
Chojnowski Ryszard
(1)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(1)
Coburn Tavis
(1)
Cochard David
(1)
Crampton Michael
(1)
Cywińska Anna
(1)
Czaplicki Maciej
(1)
Czarnecki Grzegorz (1964- )
(1)
Da Silva Maëva
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(144)
Okres powstania dzieła
2001-
(126)
1901-2000
(5)
1918-1939
(2)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(181)
Język
polski
(180)
Odbiorca
Młodzież
(137)
Dzieci
(126)
Dorośli
(80)
0-5 lat
(2)
18+
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
14-17 lat
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura niemiecka
(9)
Literatura francuska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura włoska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Gry planszowe
(180)
Gry i zabawy umysłowe
(129)
Gry edukacyjne
(13)
Miasta
(3)
Potwory
(3)
Stworzenia fantastyczne
(3)
Budownictwo
(2)
Czarodzieje
(2)
Detektywi amatorzy
(2)
Duchy
(2)
Dżungle i lasy deszczowe
(2)
Gospodarowanie nieruchomościami
(2)
Grunt
(2)
Koty
(2)
Magia
(2)
Mieszkania
(2)
Nieruchomości
(2)
Pociągi
(2)
Poszukiwanie skarbów
(2)
Psy
(2)
Skarby
(2)
Układanki
(2)
Wyposażenie mieszkań
(2)
Zakupy
(2)
Zarządzanie nieruchomościami
(2)
Auta (postaci fikcyjne)
(1)
Bazyliszek (stworzenie fantastyczne)
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
Bitwy
(1)
Czarownice i czarownicy
(1)
Czołgi
(1)
Detektywi
(1)
Giełda
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gry strategiczne
(1)
Gry w karty
(1)
Gry zręcznościowe
(1)
Gwiazdy
(1)
Handel
(1)
Historia Polski
(1)
Jeż
(1)
Język polski
(1)
Kalambury
(1)
Kicia Kocia (postać fikcyjna)
(1)
Klocki (zabawki)
(1)
Kolejnictwo
(1)
Kontynenty
(1)
Kosmos
(1)
Kradzież
(1)
Królik
(1)
Kultura klasyczna
(1)
Kwiaciarnie
(1)
Labirynt
(1)
Las
(1)
Lis
(1)
Mikołajek (postać fikcyjna)
(1)
Minecraft
(1)
Minionki (postaci fikcyjne)
(1)
Mitologia skandynawska
(1)
Nauka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Orient
(1)
PRL
(1)
Partie polityczne
(1)
Piłka nożna
(1)
Podróże
(1)
Policjanci
(1)
Polityka
(1)
Polo, Marco (1254-1323)
(1)
Potwór Frankensteina (postać fikcyjna)
(1)
Potwór z Loch Ness (Nessie)
(1)
Programowanie (informatyka)
(1)
Przeciwieństwa
(1)
Przejazd kolejowy
(1)
Przemyszław Ogonek (postać fikcyjna)
(1)
Przestępcy
(1)
Przywództwo
(1)
Ptaki
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rezerwaty i parki narodowe
(1)
Robaki
(1)
Rodzina
(1)
Rośliny ozdobne
(1)
Siedem cudów świata
(1)
Sonic (postać fikcyjna)
(1)
Spostrzegawczość
(1)
Synonimy
(1)
Szkoły magii
(1)
Szpiegostwo
(1)
Słownictwo
(1)
Transport
(1)
Twierdze i fortyfikacje
(1)
Układ Słoneczny
(1)
Wiedza
(1)
Wikingowie
(1)
Wiktor Frankenstein (postać fikcyjna)
(1)
Wybory parlamentarne
(1)
Wyprzedaże
(1)
Zabawki
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Avel (kraina fantastyczna)
(1)
Azja
(1)
Carcassonne (Francja)
(1)
Everdell (kraina fikcyjna)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Zip City (miejscowość fikcyjna)
(1)
Gatunek
Powieść obyczajowa
(9651)
Wiersze
(5250)
Powieść
(4052)
Kryminał
(3765)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(3120)
Plansze do gry
(181)
Opowiadania i nowele
(2973)
Opracowanie
(2698)
Fantasy
(2375)
Thriller
(2274)
Publikacja bogato ilustrowana
(2049)
Poradnik
(2033)
Sensacja
(2003)
Powieść przygodowa
(1986)
Fantastyka
(1695)
Powieść historyczna
(1524)
Bajki i baśnie
(1342)
Książka obrazkowa
(1321)
Pamiętniki i wspomnienia
(1169)
Podręcznik
(1159)
Romans
(1148)
Powieść amerykańska
(1092)
Biografia
(1070)
Książki mówione
(925)
Dokumenty dźwiękowe
(912)
Wydawnictwa popularne
(727)
Książka obrazkowa (picturebook)
(701)
Reportaż
(676)
Publikacje dla dzieci
(619)
Horror
(601)
Antologia
(508)
Opowiadanie dziecięce polskie
(506)
Wydawnictwa dla dzieci
(455)
Powieść erotyczna
(441)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(411)
Przewodnik turystyczny
(397)
Komiks
(378)
Poradniki
(377)
Publicystyka
(373)
Bibliografia
(369)
Saga rodzinna
(364)
Gry i zabawy umysłowe
(351)
Powieść psychologiczna
(349)
Powieść biograficzna
(342)
Opowiadania i nowele przygodowe
(340)
Audiobooki
(332)
Powieść angielska
(330)
Literatura dziecięca polska
(329)
Fraszki
(321)
Poezja dziecięca polska
(300)
Encyklopedia
(282)
Przepisy kulinarne
(281)
Relacja z podróży
(263)
Podręczniki akademickie
(261)
Manga
(247)
Wywiad dziennikarski
(245)
Esej
(239)
Materiały pomocnicze dla szkół
(226)
Science fiction
(219)
Słownik biograficzny
(218)
Powieść dziecięca polska
(208)
Komiks przygodowy
(201)
Ćwiczenia i zadania
(201)
Przypowieść
(200)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(196)
Powieść szwedzka
(191)
Romans historyczny
(186)
Powieść niemiecka
(183)
Monografia
(182)
Pieśń
(181)
Powieść francuska
(181)
Adaptacja literacka
(174)
Dramat (gatunek literacki)
(174)
Opowiadanie polskie
(165)
Podręczniki
(165)
Biografie
(161)
Książka kucharska
(157)
Materiały pomocnicze
(154)
Literatura polska
(153)
Wydawnictwa dla młodzieży
(146)
Pamiętniki polskie
(144)
Literatura obozowa
(138)
Powieść polska
(134)
Praca zbiorowa
(128)
Felieton
(122)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(114)
Poezja polska
(111)
Encyklopedie
(110)
Komiks obyczajowy
(109)
Opowiadania i nowele biograficzne
(108)
Zagadki
(107)
Powieść obyczajowa dla dzieci
(106)
Powieść dziecięca angielska
(104)
Powieść młodzieżowa niemiecka
(104)
Album
(102)
Publicystyka polska
(102)
Legendy i podania
(101)
Listy
(100)
Malarstwo polskie
(97)
Opowiadanie dziecięce angielskie
(97)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(166)
Edukacja i pedagogika
(2)
Kulinaria
(1)
Transport i logistyka
(1)
181 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Jedzie pociąg z daleka / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Nikola Kucharska. - Warszawa : Nasza Księgarnia, copyright 2017. - 1 gra (4 ramki ze stacjami, 60 kafelków torów, 2 plansze punktacji, 4 małe żetony, 16 dużych żetonów, 16 lokomotyw, 1 Karta Megamocy, 1 płócienny woreczek) : karton, drewno, płótno, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 25 cm). ;
Liczba graczy; 1-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 7-107.
Za pomocą kafelków budujesz sieć torów, po której jeżdżą twoje lokomotywy. Każda z nich musi dotrzeć do innego miasta. Im szybciej tam dotrze, tym więcej punktów zdobędziesz. Obserwuj lokomotywy innych graczy i pilnuj, aby nie dojechały do stacji przed tobą!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kociaki łobuziaki / autor Jeffrey D. Allers ; ilustracje Maciej Szymanowicz. - Warszawa : Nasza Księgarnia, © 2018. - 1 gra (4 plansze graczy, 4 szpulki, 50 żetonów zabawek, 4 sznurki, 20 płytek mebli - po 5 w 4 kolorach, 1 znacznik gracza rozpoczynającego) : karton, tektura, sznurek, kolor ; w pudełku 30x30x5 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 5-105 lat.
Główna Nagroda XXI Edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku ; Edukacyjna Gra Roku 2021 (Francja) ; Najładniejsza Gra dla Dzieci 2021 (Kanada)
Każdy gracz posiada pokój pełen zabawek. Po pokojach radośnie biegają koty. Im więcej zabawek zainteresuje kota, tym więcej punktów gracz zdobędzie.
Podczas gry wykładacie płytki przedstawiające meble, w kierunku których biegają wasze koty. Punkty zdobywacie za każdą zabawkę, po której przebiegł wasz kot.
Starajcie się więc w przemyślany sposób wyznaczać kierunek biegu kota!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gdybyś był... : zadziorna gra planszowa / autor gry Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczno : Alexander, [2017]. - 1 gra (1 plansza, 8 pionków, 165 dwustronnych kart z pytaniami, 40 kart odpowiedzi, 24 żetony do obstawiania, tarcza losująca ze strzałką) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ;21 cm).
Liczba graczy: 3-8.
Wiek graczy: 12+.
Przezabawna, lekka rozrywka pozwalająca na sprawdzenie, na ile znamy samych siebie oraz na ile nasze wyobrażenia o nas pokrywają się z tym co sądzą o nas inni. W rozgrywce nie potrzebujemy szczęścia ani specjalistycznej wiedzy. Musimy tylko ujawnić swój światopogląd. Uczestnicy zdobywają punkty typując trafnie kim lub czym byliby współgracze w alternatywnym świecie. Co zadecyduje o naszej odpowiedzi? Skojarzenie z czyimś wyglądem, osobowością czy zainteresowaniami? W grze znajdziemy 330 haseł oraz 1650 przezabawnych, czasem kontrowersyjnych odpowiedzi. Przemyślana mechanika gry oraz lekka doza hazardu, wynikająca z obstawiania siły swoich odpowiedzi, sprawia, że rozgrywka jest niezwykle emocjonująca. Gra zdobyła uznanie planszówkowych pasjonatów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zgrana para / autor gry Martin Nedergaard Andersen. - Chwaszczno k/Gdyni : Alexander, [2019]. - 1 gra (1 plansza, 96 kart obstawiania, 124 karty obrazków, 120 pchełek, klepsydra) : karon, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 25x26x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Wielkie umysły myślą podobnie! Pokażcie innym, że znacie się najlepiej.
Liczba graczy: 2-8.
Wiek graczy: 8+.
Sprawdźcie jak bardzo jesteście zgrani. Szybka rozgrywka dla par, w której wykładamy na stół obrazki. Każda osoba w parze musi wybrać z tali obstawiania przymiotnik. Ten przymiotnik w zależności od rundy musi najbardziej lub najmniej pasować do danego obrazka. Wygrywa ta para, która najczęściej będzie wykładać identyczne przymiotniki i okaże się najbardziej zgrana.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Miasta : [rozszerzenie] / autor Marc André ; ilustracje Pascal Quidault. - Gdańsk : Rebel : , [2017]. - 1 gra (1 plansza, płytka pierwszego gracza, 7 płytek miast, 20 herbów, 30 kart Orientu, 12 plastikowych twierdz) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 28x22x7 cm + instrukcja (4 karty luzem : ilustracje kolorowe ; 27 cm).
(Splendor / Marc Andre)
Uwaga: to nie jest samodzielna gra. Do rozgrywki wymagane jest posiadanie gry "Splendor" Marca André.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Przed Wami cztery ROZSZERZENIA do podstawowej edycji gry "Splendor". Każde z nich jest niezależnym dodatkiem, które wprowadzają całą gamę modyfikacji! Przekonaj się na własnej skórze, który wariant okaże się być Twoim ulubionym!
1. Rozszerzenie "Miasta" wprowadza płytki miast na miejsce płytek arystokratów, a także zwiększa stopień rywalizacji między graczami.
2. Rozszerzenie "Placówki Handlowe" to plansza gracza, na której odblokowujemy specjalne moce wraz z rozwojem naszych włości.
3. Rozszerzenie "Orient" to całkowicie nowy zestaw kart rozwoju, które wprowadzają do gry zupełnie nowe strategie.
4. Rozszerzenie "Twierdze" wprowadza do gry znaczniki, które służą zarówno do spowalniania działań przeciwników, jak i przyspieszania własnych poczynań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Shadows Glyphs / tłumaczenie Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (1 rozkładana plansza z lampką, 10 bloków, 24 dwustronne karty zadań, karta wyników) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja (1 karta złożona - 12 stron : ilustracje kolorowe ; 27x40 cm).
(Logiquest)
Zawiera 40 łamigłówek.
Liczba graczy: 1.
Wiek graczy: od 8 lat wzwyż.
W głębi dżungli odkryto tajemnicze świątynie cieni! Legenda głosi, że starożytni budowali je, aby chronić magiczne skarby zamknięte za drzwiami, które można było otworzyć tylko za pomocą światła i cienia. Gdy ich skarb został skradziony, starożytni zniknęli.
Musisz zbadać świątynie, wykorzystując światło i cień oraz moc starożytnych artefaktów, aby rozwikłać tajemnicę zaginionego ludu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zip City / tłumaczenie Marek Antoniak. - Gdańsk : Rebel, [2021]. - 1 gra (rozkładana plansza, 40 kart zadań, 8 kulek, 16 kwadratowych kafelków) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 26x26x7 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm).
(Logiquest)
Zawiera 40 łamigłówek.
Liczba graczy: 1.
Wiek graczy: od 8 lat wzwyż.
Witaj w Zip City - ruchliwym mieście przyszłości, w którym wszyscy podróżują w zip sferach. To kule, toczące się po ogromnych krętych torach, pędząc do celu z prędkością błyskawicy. Poruszają się dzięki sile grawitacji, więc trasa i czas startu każdej z nich muszą być dokładnie zaplanowane!
To gra logiczna, w której wcielasz się w rolę bota - automatycznego kontrolera ruchu. Twoim zadaniem jest kierowanie transportem i przenoszenie całych dzielnic, aby umożliwić pasażerom podróż przez labirynty przecinających się torów. Nie ma czasu do stracenia, bo podróżnych jest coraz więcej, a dzień dopiero się zaczyna!
Podczas rozgrywki będziesz układać kwadratowe kafelki (kafelki torów miejskich) na pochylonej planszy, łącząc drogi, którymi kulki (zip sfery) przemieszczają się z pozycji startowych do pozycji końcowych zgodnie z wyzwaniami przedstawionymi na kartach zadań.
Każda z kart określa, jakich kafelków torów możemy użyć. Twoim zdaniem jest rozmieszczenie ich w taki sposób, by po zwolnieniu blokady kulki dotarły do miejsca przeznaczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mały Książę : droga do gwiazd / autorzy Antoine Bauza i Bruno Cathala ; dodatkowe ilustracje Maëva Da Silva i Christine Deschamps ; tłumaczenie Marcin Wełnicki. - Gdańsk : Rebel, [2015]. - 1 gra (3 plansze łączące, 3 plansze trasy, dom Dziadka i planeta Małego Księcia, 5 płytek papierowych samolotów, 18 płytek opowieści, 12 żetonów teleskopów, 36 żetonów, 12 kart Dziadka i dla każdego gracza po 8 kart Lisa, 1 drewniany samolot, 1 czapka pilota) : karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 28x28x6 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 27x27 cm).
Gra na motywach filmu.
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 20 min.
Wiek graczy: 6+.
Podążając śladami Małej Dziewczynki, poleć swoim dwupłatowcem na spotkanie z Małym Księciem! Czeka na Ciebie niespodziewana przygoda. Po drodze spotkasz nowych przyjaciół, ale i pułapki. Strzeż się! W grze "Mały Książę: Droga do Gwiazd" wyruszasz w wielką podróż z domku Dziadka na planetę Małego Księcia. Przesuwaj swój pionek po podniebnej trasie, zbierając gwiazdy. Samolot przemieszczasz dzięki kartom Lisa. Każdy gracz dysponuje tym samym zestawem kart na początku gry. W zależności od chmury, na której wyląduje Twój samolot, możesz zdobyć więcej kart, które pozwolą Ci podróżować dalej. Jeśli zatrzymasz się na chmurze, która jest już zajęta przez przeciwnika, zabierasz kartę z jego ręki i dajesz mu jedną ze swoich, przez siebie wybraną. Gra ma świetny, balansujący mechanizm nie pozwalający żadnemu graczowi pozostać z tyłu. Zawsze rusza się ten z graczy, którego samolot jest na samym końcu. Ale, jeśli dobrze zaplanujesz swoje ruchy, możesz ruszyć się dwa, a nawet trzy razy pod rząd!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata : pojedynek / Antoine Bauza & Bruno Cathala ; [ilustracje] Miguel Coimbra. - Gdańsk Rebel, [2015]. - 1 gra (1 plansza, 23 karty Epoki I, 23 karty Epoki II, 20 kart Epoki III, 7 kart Gildii, 12 kart Cudów, 4 znaczniki militarne, 10 żetonów postępu, 1 pion Konfliktu, 31 monet, 1 notes punktacji, 1 podsumowanie zasad) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku21x21x6 cm + instrukcja (20 stron : ilustracje kolorowe ; 19x19 cm).
Liczba graczy: 2.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Nagroda Golden Geek Award (2015), "Gra Planszowa - Nagroda Graczy 2015" przyznana w wyniku głosowania przez graczy na kanale GameTroll TV (2015)
"7 Cudów Świata: Pojedynek" to gra dla 2 graczy, która wykorzystuje niektóre z głównych założeń bestselleru "7 Cudów Świata", ale oferuje również nowe wyzwania, specjalnie dopasowane do gry dwuosobowej. Gracze będą ze sobą rywalizować o karty rozmaitych budowli, próbując blokować ich dostępność przeciwnikowi, a dobierając te, które zapewnią im największe korzyści.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
7 cudów świata / projekt gry Antoine Bauza ; ilustracje Miguel Coimbra. - Nowa edycja. - Gdańsk : Rebel, [2020]. - 1 gra (7 plansz Cudów, 148 kart, 48 żetonów Konfliktów, 78 monet, notes punktacji, 3 arkusze z opisami efektów, arkusz ze spisem kart i siatką powiązań) : karton, tektura, papier, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 29 cm).
Liczba graczy: 3-7.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 10+.
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Prowadź je do chwały, dokonując odkryć naukowych, podbijając okoliczne tereny, nawiązując kontakty handlowe i wznosząc olśniewające budowle! Miej jednak baczenie na swych sąsiadów, gdyż ich cele i ambicje są podobne Twoim. Czy cud, który wzniesiesz, przetrwa nadchodzące tysiąclecia?
Rozgrywka toczy się przez trzy rundy zwane epokami, w czasie których gracze równocześnie zagrywają karty, aby rozwijać swoje miasta. Na koniec każdej epoki gracze porównują swoją siłę militarną z siłą sąsiadów. Po rozegraniu trzeciej epoki każdy gracz sumuje swoje punkty pochodzące z miasta, wybudowanych cudów, przewagi militarnej i skarbca. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
The Goose Game / [ilustracje] Valentina Belloni. - Teramo : Ludattica : Lisciani Group, 2016. - 1 gra (1 plansza, 6 gęsi, 2 kostki do gry) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 28x35x10 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 30 cm).
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 20-60 min.
Wiek graczy: 4+.
Wybierz drewnianą gąskę i dotrzyj jako pierwszy do pola 63! Gra rozwija zdolności interakcji z innymi, wypracowuje zręcznośc, poprawia zdolność logicznego myślenia, rozumienia relacji działanie - konsekwencja oraz analizy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wielka bójka / [koncepcja] Pascal Bernard. - [Kraków] : Tactic Games, copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 100 kart, 55 czerwonych kulek, 1 płócienny woreczek) : karton, tekstura, plastik, płótno, kolor ; w pudełku 28x28x7 cm + instrukcja (4 strony : ilustracje kolorowe ; 22 cm).
(Mikołajek)
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 35+ min.
Wiek graczy: 8+.
Czy jesteś najsprytniejszy na placu zabaw? To się okaże... Podwędź zabawki swoich kumpli i wymień je szybko na kulki. Tylko uważaj, aby nie stracić ich podczas bójki na przerwie lub przez uwagę od nauczyciela. W tej grze planszowej na podstawie świetnej serii o Mikołajku będziesz mógł wykorzystać specjalne karty z bohaterami książki, aby zaskoczyć przeciwników. Gracz, któremu uda się zgarnąć najwięcej kulek - wygrywa!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Akcje i reakcje / opracowanie i pomysł Grzegorz Blachnicki ; ilustracje Dorota Szoblik. - Częstochowa : Adamigo, [2015]. - 1 gra (1 plansza, 33 karty z wydarzeniami i wiadomościami, 180 plakietek z akcjami firm, banknoty i monety, 4 pionki graczy oraz 4 pionki akcji i kostka, koło losujące) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ; w pudełku 37x22x5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 15 cm).
Na opakowaniu: Strategiczna gra planszowa.
Liczba graczy: 2-4.
Wiek graczy: 8+.
Dobra Marka 2013 - Jakość, Zaufanie, Renoma
Poczuj się jak prawdziwy giełdowy rekin i zagraj w „Akcje i reakcje”!!! Sam zdecydujesz, w akcje jakich firm będziesz inwestował, a ile pieniędzy przeznaczysz na bezpieczną lokatę.
Uważaj! Giełda jest zmienna i nie wszystkie wzrosty i spadki wartości akcji można przewidzieć.
Wygra ten z graczy, który będzie trzymał mocno giełdowego byka za rogi i zgromadzi największy majątek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Abominacja : dziedzictwo Frankensteina / projekt gry Dan Blanchett ; ilustacje Palamarchuk Mikhail, Tony Sart ; projekt graficzny David Richards ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk : Rebel, copyright 2019. - 1 gra (1 plansza Paryża, 1 plansza wydarzeń, 4 plansze laboratoriów, 8 kości wstrząsów elektrycznych, 4 karty anatomii, 40 dużych kart, 100 małych kart, 29 pionków, 243 znaczniki, 98 żetonów, 4 karty pomocy, 12 zestawów łączników) : karton, tektura, plastik, drewno, kolor ; w pudełku 30x30x8 cm + instrukcja (16 stron : ilustracje kolorowe ; 28 cm).
Plaid Hat Games - wydawca oryginału.
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 60-120 min.
Wiek graczy: 16+.
Od śmierci Wiktora Frankensteina na arktycznym morzu minęło 20 lat, ale jego monstrum nadal żyje i pragnie zemsty. Przy życiu pozostaje również Robert Walton, kapitan, który przyrzekł zabić diabła, zanim litość zatrzymała jego rękę. Jest rok 1819, a złowieszcze ciemności kryją Paryż. W społeczności naukowej pojawił się tajemniczy sponsor gigantycznej postury, ukrywający twarz, który twierdzi, że zna sekret Frankensteina. Jest gotów sfinansować konkurs dla naukowców, ale nagroda, którą oferuje, jest znacznie ważniejsza niż pieniądze: to poznanie tajemnicy śmierci! Naukowcy z całego świata zjeżdżają do Paryża wiedzeni chęcią rozwiązania zagadki. Ale wśród nich czai się również pewien kapitan - sceptyk, który ma nadzieję wreszcie dopełnić niegdyś złożonej obietnicy.
Gra strategiczna o tworzeniu własnych kreatur, zainspirowana gotyckim horrorem Mary Shelley. Podczas zabawy 2-4 graczy wciela się w naukowców, którzy dołożą wszelkich starań, by zwyciężyć w wyścigu o stworzenie nowego Frankensteina. Monstrum potrzebuje Waszej pomocy, by zrobić to, czego nie zdążył dokonać jej twórca: ożywić kreaturę podobną do niej; towarzysza, który rozjaśni mroki samotności. Na czym to polega? Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu pracowników i mądremu zarządzaniu zasobami w postaci elementów rozkładających się ciał, będziecie starali się osiągnąć jak najszybszy postęp w badaniach. Zatrudniając mniej lub bardziej renomowanych pracowników będziecie musieli zbierać materiał z okolicznych cmentarzy i kostnic, a także przeprowadzać ważne badania w Akademii Nauk oraz we własnym laboratorium. Monstrum będzie składać Wam niespodziewane wizyty - ci, którzy pracują sprawnie, otrzymają nagrodę, jednak pozostający w tyle powinni mieć się na baczności. Gra kończy się, gdy któremuś z uczestników uda się ożywić swoje dzieło, lub gdy kapitan zabije monstrum. Zwycięża gracz z najwyższą liczbą punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Builders & Biomes / projekt gry Ulrich Blum. - Ravensburg : Ravensburger, [2020]. - 1 gra (4 plansze dla graczy, 64 drewniane bloki, 64 karty budowli i karty potworów, 36 żetonów broni, 4 znaczniki doświadczenia, 4 skórki postaci, 4 podstawki na pionki, 12 kart pomocy, 1 podstawa bloku, 1 konstrukcja wsporcza) : karton, tektura, drewno, kolor ; w podełku 27x27x9 cm + instrukcja (32 strony : ilustracje kolorowe ; 25x25 cm).
Na pudełku: A Minecraft Board Game.
Liczba graczy: 2-4.
Czaws rozgrywki: 30-60 min.
Wiek graczy: 10-99.
Całkiem nowa przygoda z Minecraftem w zasięgu ręki! Eksploruj świat, zbieraj rzadkie bloki i buduj spektakularne budowle, ale strzeż się niebezpiecznych mobów oraz spiskujących przeciwników. Niech wygra najmądrzejszy i najodważniejszy crafter!
Każdy gracz w swojej turze musi wybrać i wykonać dwie różne akcje. Podczas gry odbywają się trzy rundy punktacji. Zwycięzcą zostaje gracz o największej liczbie punktów doświadczenia po trzeciej rundzie punktacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zakodowany zamek / redakcja i pomysł gry Hubert Bobrowski ; konsultacja Marek Wacko ; ilustracje Justyna Hołubowska-Chrząszczak . - Warszawa : Edgar, © 2020. - 1 gra (1 plansza, 28 żetonów ze skarbami, 4 żetony z czarodziejami i duchem, 35 kart) : tektura, karton, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 20 cm).
(Gra na Kodowanie)
(Kapitan Nauka)
Liczba graczy: 1+ więcej graczy.
Czas rozgrywki: 15-20 min.
Wiek graczy: 4-10 lat.
Nagroda główna XIX edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku ; Perełka 2020 - wybór czyteników magazynu Świat Zabawek, Gier Planszowych i Książek
"Zakodowany zamek" wprowadza dzieci w podstawy programowania bez użycia komputera.
Dzięki układaniu odpowiednich sekwencji kart, które prowadzą czarodzieja do poszukiwanych skarbów, dzieci uczą się tworzenia zrozumiałych komunikatów oraz algorytmów, czyli powtarzalnych sekwencji.
Rozwijają w ten sposób myślenie logiczne, kreatywność oraz koncentrację na zadaniu, doskonalą również kompetencje społeczne i zdolność współpracy, by osiągnąć wspólny cel, czyli opracować strategię zebrania trofeów, zanim zrobi to duch.
Gra wykorzystuje STEM (ang. Science, Technology, Engineering, Maths), czyli nowe podejście do uczenia się, integrujące nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę w celu rozwijania umiejętności myślenia logicznego, rozwiązywania problemów, kreatywności oraz współpracy.
Zamiast strategii opartych na pamięciowym przyswajaniu informacji gracze zdobywają nowe umiejętności dzięki wykorzystaniu pomysłowości, efektywnego myślenia i potrzeby eksperymentowania, co wyzwala ich naturalną kreatywność, doskonaląc przy tym zdolności niezbędne zawodowym programistom, m.in. koncentrację, wytrwałość oraz cierpliwość w poszukiwania rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Colorio : dynamiczna, kolorowa gra rodzinna! / autor Jacky Bonnet ; tłumaczenie Alek Pala. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2012. - 1 gra (1 plansza, 25 korków, 5 pasków) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 25x25x6 cm + instrukcja (2 strony : ilustracje kolorowe ; 24x24 cm).
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Liczba graczy: 2-5.
Czas rozgrywki: 15 min.
Wiek graczy: 6-106.
Gracze przemieszczają białe korki na planszy i starają się zapamiętywać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, zdejmując korek z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Filia Nr 3 - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Super farmer / autor gry Karol Borsuk ; ilustracje Piotr Socha. - [Warszawa] : Granna, [2012]. - 1 gra (4 plansze, 2 dwunastościenne kostki, 120 kartoników z obrazkami zwierząt, 60 królików, 24 owce, 20 świń, 12 krów, 4 konie, 4 plastikowe małe psy, 2 plastikowe duże psy) : karton, plastik, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 15x15 cm).
Liczba graczy: 2-4.
Wiek graczy: 7-99.
Gra została "Grą Roku" w Finlandii. Vuoden Peli 2013, Perhepeli Voittaja.
W grze posługujemy się dwoma różnymi dwunastościennymi kostkami, na których znajdują się wizerunki różnych zwierząt. Rzuty kostkami wskazują jakie zwierzęta gracz może wziąć ze stada głównego. Wyrzucenie lisa lub wilka powoduje stratę zwierząt, przed czym uchronić może tylko posiadanie dużego lub małego psa. Kolejne zwierzęta można zdobyć dzięki rzutom kostkami lub drogą wymiany ze stadem głównym. Wygra ten, kto pierwszy zgromadzi w swoim stadzie po jednym przedstawicielu każdego gatunku zwierząt. Gra otrzymała nową oprawę graficzną ze znakomitymi ilustracjami Piotra Sochy. Mieści się w dużym kwadratowym pudełku, zawiera plansze oraz plastikowe figurki małych i dużych psów. Dodatkową atrakcją jest też propozycja bardziej dynamicznej wersji gry.
"Superfarmer" to gra, która powstała w Warszawie w 1943 roku. Nosiła wtedy tytuł "Hodowla zwierzątek". Jej autorem jest wybitny polski matematyk, profesor Karol Borsuk. Gdy Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski, profesor został bez pracy. W czasie wojny ludzie dokonywali cudów pomysłowości w poszukiwaniu źródeł utrzymania. Pomysłem profesora na ratowanie budżetu rodzinnego była sprzedaż gry. Zestawy do "Hodowli zwierzątek" przygotowywała metodami domowymi żona profesora, pani Zofia Borsukowa. Autorką rysunków zwierzątek była pani Janina Śliwicka. Gra zyskała wielką popularność - najpierw wśród przyjaciół rodziny, a potem w coraz szerszych kręgach osób znajomych i nieznajomych. W domu państwa Borsuków rozdzwonił się telefon, a w słuchawce, co i rusz można było usłyszeć pytanie: Czy to hodowla zwierzątek? Po potwierdzeniu następowało zamówienie i gry trafiały do sklepu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Świat Dysku : Sekary / autorzy Leonard Boyd i David Brashaw ; ilustracje Amber Grundy ; tłumaczenie Grażyna Kościelna, w oparciu o przekład autorstwa Piotra W. Cholewy. - Wersja polska. - Opole : Phalanx Games, copyright 2016. - 1 gra (kartonowa plansza, 16 drewnianych bloczków Lamp, karta naklejek na bloczki Lamp, 36 kart Wiadomości, 12 kart Protokołu Naprawy, 8 kart Zgłoszenia Zdarzenia, 8 kart Logu Operatora, 48 Żakardów, 4 drewniane Pionki Graczy, znacznik Krasnoluda Głębinowego, 24 drewniane Znaczniki Przekazu, 12 drewnianych Pionków Wież Sekarowych, drewniany Pionek Poczmistrza Urzędu Pocztowego, karta Alfabetu Sekarowego, klepsydra, worek na Żakardy) : karton, plastik, tektura, drewno, kolor ; 25x25x5 cm + instrukcja (15, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23x23 cm).
(Świat Dysku / Terry Pratchett)
Gra planszowa oparta na fabule książki "Piekło Pocztowe" ze "Świata Dysku" Sir Terry'ego Pratchetta.
Gra zawiera 3 warianty rozgrywki: rywalizacyjny, kooperacyjny oraz dla młodszych graczy!
Liczba graczy: 2-4.
Czas rozgrywki: 30 min.
Wiek graczy: 14+.
„Świat Dysku: Sekary” to trzecia po „Świat Dysku: Ankh-Morpork” i „Świat Dysku: Wiedźmy” gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. W grze wcielacie się w role operatorów wież sekarowych – optycznych telegrafów, używających skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa "jak najszybsze" możecie zamienić na "byle przed innymi" i wyciągnąć z tego właściwe wnioski… Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork - wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom! "Świat Dysku: Sekary" to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 5
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Oddział Dziecięcy
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Anty-monopoly : Polska / opracowanie wersji polskiej Adam Bukowski ; opracowanie graficzne Adam Strzelecki. - Gdynia : Trefl, copyright 2018. - 1 gra (1 plansza, 28 kart "Tytuł własności", 25 kart "Przedsiębiorca", 25 kart "Monopolista", 3 niebieskie pionki Monopolistów, 3 zielone pionki Przedsiębiorców, 35 domów, 15 hoteli, 2 kostki, plik banknotów) : karton, tektura, papier, plastik, kolor ; w pudełku 27x40x6 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje kolorowe ; 21 cm).
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 60-90 min.
Wiek graczy: 8+.
Liczba graczy: 2-6.
Czas rozgrywki: 60-90 min.
Wiek graczy: 8+.
Czy jesteście gotowi na nową wersję klasycznej gry rodzinnej? Rozgrywka w "Anty-Monopoly" oddaje współczesne realia, w których mali i średni przedsiębiorcy działają na rynku razem z wielkimi monopolistami. Tu sami decydujecie, czy chcecie rozegrać partię z punktu widzenia przedsiębiorcy, czy monopolisty, dzięki czemu w trakcie rozgrywki kierować się będziecie odmiennymi regułami. Sukces w grze zależy od trafnych inwestycji i mądrze prowadzonych transakcji. Gracze dzielą się na Przedsiębiorców i Monopolistów. Wygrywa gracz, który zostanie najbogatszym Przedsiębiorcą, gdy zbankrutują wszyscy Monopoliści, albo zostanie najbogatszym Monopolistą, gdy zbankrutują wszyscy Przedsiębiorcy. "Anty-Monopoly" jest uwspółcześnioną wersją gry na temat handlu nieruchomościami, która została wymyślona ponad 100 lat temu przez Elizabeth Magie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Gra [lok. Główna - Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej